بهترین مارک لوله سفید

بهترین مارک لوله سفید

بهترین مارک لوله سفید

در این نوشته بهترین مارک لوله سفید را هم از لحاظ کیفیت و هم نظر قیمت و دسترسی آسان به شما معرفی میکنیم. به طور کلی در بازار لوله اتصالات سه نوع لوله سفید وجود دارند, لوله های گالوانیزه , لوله های تک لایه پلاستیکی و لوله های پنج لایه که به دلیل اینکه در حال حاضر کمتر از لوله های گالوانیزه استفاده میشود, معمولا منظور در محاوره به لوله تک لایه و بعضا به لوله های پنج لایه, لوله سفید میگویند. لوله های تک لایه که در حال حاضر با رنگ سفید تولید میشوند در ابتدا تولی در ایران در رنگ بندی سبز تولید میشدند, و به مرور زمان و کم کم تولید لوله اتصالات به رنگ سبز در آمد.

کیفیت لوله سفید از آن جهت حایز اهمیت است که در حال حاضر در اغلب ساختمانها از این لوله استفاده میشود و خوشبختانه توانسته لوله کشی آب و لوله کشی پکیج با لوله سفید را تا حد زیادی مقرون به صرفه و با کیفیت کند.

به طور کلی این لوله ها در حال حاضر بهترین لوله برای پکیج شوفاژ و آب هم از نظر کیفی و هم از لحاظ اقتصادی هستند. در ادامه به بررسی بهترین مارک لوله سفید تک لایه و پنج لایه میپردازیم.

بهترین مارک لوله سفید

بهترین مارک لوله سفید تک لایه

لوله های تک لایه در ایران از حدود سال 1373 تدریجا شروع به تولید کرده و در آن سالها به رنگ سبز تولید میشد. کارخانه های مانند موج شیراز و چابهار از اولین تولید کننده های لوله اتصالات پلی پروپیلن یا PPRC در ایران هستند. به تدریج پای تولید کننده های بیشتری باز شده و کم کم بازار لوله های سفید شکل جدی گرفت. در ابتدای تولید این لوله ها , در زمانی که هنوز لوله های فلزی برای لوله کشی آب و گاز پرمصرف ترین لوله های ایران بودند, مقاومت زیادی از طرف مجریان و سازندگان در مقابل استفاده از این لوله های جدید میشد. به دلیل اینکه لوله های اولیه کیفیت چندانی نداشت و در ابتدای کار با ترکیدگی ها و نشتی های گاه و بیگاه استفاده کنندگان را منصرف میکرد.

اما قیمت مناسب,  حمل آسان و اجرای راحت در این نوع لوله کشی به تدریج باعث گسترش استفاده از این لوله ها شد, به طوریکه در حال حاضر کمتر لوله کشی قادر به کار با لوله های فلزی در لوله کشی پکیج و لوله کشی آب سرد و گرم است.

آذین لوله سپاهان, یزدبسپار, نیک بسپار, بیست بسپار, سپاهان, وحید, فرشید, البرز از خیل تولیدکنندگانی هستند که در حال تولید این لوله اتصالات هستند.

جنس مواد اولیه, ماشین آلات و تکنولوژی تولید, کنترل کیفیت, سیستم و استراتژی فروش تاثیر مستقیم روی بازار داشته و در کنار تبلیغات محیطی میتواند برگ برنده یک برند باشد.

شرکت گیتی پسند با رعایت کلیه موارد فوق و اعطای نمایندگی لوله آذین در تهران و کلیه نقاط کشور توانست در کنار رعایت مسایل فنی و کاهش قیمت در حال حاضر بعد از حدود 25 سال تولید بهترین مارک لوله سفید لقب بگیرد. این خصوصیت فقط از بابت کیفیت نبوده و کلیه مسایل در این امر دخیل هستند. در حال حاضر نزدیک به 80 درصد بازار لوله های سفید در دست لوله آذین بوده و با وجود دپوی مناسب در برخی مواقع با کمبود تولید نیز مواجه میشد.

هرچند که ما در اینجا لوله آذین را بهترین برند لوله سفید معرفی کردیم, اما این مساله به دلیل بد بودن سایر تولیدات ایرانی نبوده و شاید مسایل دیگری هم در مسایل تولیدی وجود داشته باشد.

بهترین مارک لوله پنج لایه

شرگت گیتی پسند همین استراتژی را در مورد نمایندگی نیوپایپ نیز انجام داد و توانست در کنار رقبایی مانند سوپرپایپ, ایزوپایپ, بهتراشان, مسترپایپ, ایزی پایپ بهترین برند لوله پنج لایه بازار لقب بگیرد.

البته ذکر این نکته لازم است که قیمت لوله و اتصالات سوپرپایپ نسبت به نیوپایپ بالاتر است و احتمالا این موضوع در کنار سیستم فروش قوی تر نیوپایپ باعث اقبال بیشتر بازار و مجریان به سمت نیوپایپ شده است. چرا که در دسترس بودن لوله اتصالات در اکثر فروشگاه های تاسیساتی میتواند در سیستم فروش حایز اهمیت باشند.

در کنار این مساله تولید اتصالات مختلف کوپلی و پرسی متنوع و نسبتا ارزان و تجهیزات جانبی نیوپایپ, فروشگاه های تاسیساتی را تمایل به فروش محصولات این شرکت کرده است. برای نمونه تولید اتصالات برای نصب شیرالات توکار از ابداعات لوله نیوپایپ بوده و هیچ شرکت دیگری این اتصالات را تولید نکرده است.

البته در کنار کیفیت, به روز کردن ماشین آلات و قطعات تولید و به صرفه تر کردن تولید باعث شده که در کنار کیفیت خوب محصولات, قیمت لوله کشی ساختمان با این دو برند مطرح بازار تا حدی زیادی کاهش یافته و هم در بین کارفرمایان و هم در بین مجریان به دو برند محبوب و بهترین لوله و اتصالات ایرانی معروف شوند.

تقریبا میتوان گفت که ظهور بهترین مارک لوله سفید در ایران همراه بود با کاهش اجرا و قیمت لوله پکیج , لوله کشی آب و خرده کاری هایی که قبلا با هزینه هایی بیشتر انجام میشد.


Leave a Reply

تماس فوری