تعمیرات لوله کشی گاز منازل و آشپزخانه 09129750376

تعمیرات لوله کشی گاز منازل و آشپزخانه 09129750376

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ساختمان

09129750376 – 22537778 سراسر تهران , بدون تعطیلی

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز و اصلاحات کلی و جزیی, انشعاب گیری و توزیع شعله گاز خانگی , مسکونی, آشپزخانه های تجاری , مراکز پخت غذا و رستوران ها, انشعابات و تفکیک کنتور گاز خانگی با تاییدیه نظام مهندسی.

گازکشی , گازرسانی و تغییر مسیر گاز ساختمان و آپارتمان, لوله کشی گاز مشعل موتورخانه , پکیج شوفاژ دیواری , آبگرمکن , بخاری , کباب پز و دیگر وسایل گازسوز , نصب شیرالات گاز و قفلی ,نصب شیر ضد زلزله گاز , با مناسبترین هزینه و قیمت لوله گاز کشی ساختمان.

نحوه اجرای و تعمیرات لوله کشی گاز

لوله کشی گاز ساختمان تنها با نظارت سازمان نظام مهندسی و تاییدیه نهایی آنها انجام میشود. اجرای لوله کشی گاز بایستی با لوله های فولادی استاندارد روکار یا توکار انجام شده و عایق بندی به خصوص در لوله کشی گاز  توکار ضروری است. کلیه پارامترهای لوله کشی از قبیل نقشه و مسیر لوله کشی گاز و حتی نوع لوله اتصالات و دیگر تجهیزات بایستی از برندهای استاندارد تهیه شده باشد.

در لوله کشی گاز توکار از لوله های مانیسمان یا ای پی آی بایستی استفاده شود, و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار استاندارد گاز نیز به کار برد. اتصالات گازکشی توکار مانیسمان و در روکار درزدار هستند.

در جابجایی لوله گاز توکار نیز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز اقدام به اصلاح یا انشعاب گیری نموده و استفاده از انواع لوله های پلیمری و متفرقه ممنوع است.

تعمیرات لوله کشی گاز تهران

لوله کش گاز

وظیفه لوله کش گاز گازرسانی , گازکشی و اصلاحات لوله کشی گاز از مبدا مشخص به مقصد مشخص میباشد. لوله کشی گاز به طور رسمی تحت نظر سازمان مهندسی و طبق طراحی و نقشه اصولی و استاندارد اجرا و پس از اجرا به تایید ناظر شرکت گاز میرسد.

لوله کش گاز , لوله کشی است که چندین سال از زمینه گازکشی و تعمیرات اشتغال داشته و به میزان کافی در جوشکاری گاز و سایر نکات اجرایی گاز مهارت داشته ، در حدی  که قادر است نقشه لوله کشی گاز را با توجه به  پلان ساختمان طراحی کرده و سپس عملیات لوله کشی را شروع کند. لوله کش های گاز غالبا تسلط لازم جهت تعمیرات و خرده کاری لوله کشی گاز را نیز داشته  و میتوانند در این زمینه خدمات دهی کنند.

یک لوله کش گاز ماهر پس از اینکه عملیات لوله کشی را انجام میدهد، نکات مهم در زمینه رعایت اصول ایمنی و استفاده مناسب را به مشتری اطلاع داده  و در صورتی که لوله کشی گاز در آینده با معضلی روبرو شود آمادگی تعمیرات لوله کشی را دارد.

لوله کش گاز تهران

لوله کش های گاز سطوح مختلف از لحاظ اجرا و فشار لوله های گاز دارند. به عنوان مثال پایپ سرویس در زمینه اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی فعالیت دارد و برای لوله کشی گاز صنعتی با فشارهای بالاتر بایستی از لوله کشهای گاز آن سطح کمک گرفت.

لوله کشی گاز به وسیله جوشکاری برق به دو صورت روکار و توکار اجرا مییشود. مجوز اجرای لوله کشی گاز برای هر شرکت به صورت استانی میباشد و یک لوله کش گاز نمیتواند با جواز یک استان برای استان دیگری لوله کشی گاز انجام دهد.

برای مثال لوله کش گاز تهران فقط برای استان تهران میباشد و به صورت رسمی نمیتواند تاییدیه لوله کشی گاز در استان دیگری غیر از تهران را دریافت کند. برای تفکیک کنتور , تغییر قطر لوله  گاز ساختمان نیز باید شرکت گاز شهری مراجعه نمود و با کسب مجوزهای لازم اقدام به تغییرات کلی زد.

لوله کشی گاز به دو صورت کلی روکار و توکار اجرا میشود. اغلب برای ساختمانهای نوساز هنگام ساخت ساختمان لوله کشی گاز توکار با عایق کاری و رعایت اصول لوله کشی گاز با لوله اتصالات مانیسمان بدون درز و لوله های ای پی آی API اجرا میشود.

پس از تایید بازرس مربوطه و گرفتن تاییدیه لوله اتصالات پوشانده میشود. در لوله کشی گاز مهمترین مساله ایمنی و حفظ جان ساکنین میباشد. به همین خاطر لوله کشی گاز بایستی با دقت و وسواس خاصی صورت گرفته و تست شود .

تعمیر لوله گاز

یک لوله کشی گاز بایستی پس از جوشکاری لوله اتصالات با ضوابط مربوطه و تست آب بندی آن تحت فشار لوله اتصالات را با ضدزنگ , رنگ , قیرپرایمر , نوار خطی آلتن , نوار سرجوش و غیرو , لوله و اتصالات توکار را عایق بندی کرده تا در دراز مدت دچار زنگ زدگی , پوسیدگی و مخاطرات نشت گاز نشویم.

هنگام طراحی و اجرای لوله کشی گاز نیز به اصول و قواعد کار پایبند باشیم. لوله کشی از کف و دیوار سرویس بهداشتی و مکانهایی که آب و رطوبت زیاد است به شدت برای لوله اتصالات گاز آسیب رسانی را بالا میبرد. لوله های گاز تو کار که به وسیله ملات  روی آن پوشیده شده اند. باید از لوله های آب سرد و گرم و سیم های برق بیشتر از 10 سانتیمتر فاصله داشته باشند .

لوله هایی که از کف رد میشوند باید با کانال کشی عبور داد و اگر احتمال نشت آب میدهیم بایستی با قیرگونی آب بندی شوند. جهت لوله کشی روکار نیز بایستی لوله کشی بوسیله جوشکاری لوله اتصالات گازی انجام شود.

انجام لوله کشی و تعمیر لوله گاز با لوله های پلاستیکی و پلیمری برای لوله کشی گاز خانگی حتی مسیرهای کوتاه ممنوع و خطرناک میباشد.

نصب شیر ضد زلزله گاز

نصب شیر ضد زلزله گاز برای قطع گاز در زمان زلزله بسیار توصیه میشود. امیدواریم که هیچ زلزله شدیدی در تهران سبب خسارت و تلفات نشود. اما گفته میشود که آتش سوزی پس از زلزله یکی از مواردی است که در صورت زلزله شدید در تهران با آن مواجه خواهیم شد.

به همین دلیل شیر های ضدزلزله ای در بازار وجود دارند که در صورت تکانهای لرزشی عمل کرده و جریان گاز را قطع میکنند. این شیرهای ضد زلزله در دو نوع برقی و مکانیکی وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت متری لوله کشی گاز

قیمت لوله کشی گاز برای ساختمانهای نوساز به صورت متری محاسبه میشود. مبنای محاسبه میتواند به صورت دستمزد لوله کشی اجرت برای هر متر لوله کشی گاز باشد یا قیمت لوله کشی گاز با مصالح. در سال 99 برای سایزهای 1/2 تا 1 اینچ قیمت هر متر لوله کشی گاز حدود 14000 تومان میباشد.

برای لوله کشی با سایز بزرگتر و ساخت کلکتور گاز هم به صورت توافقی قیمت تعیین میشود. قیمت لوله کشی گاز با مصالح هم تا سایز 1 اینچ حدود 30 تا 35000 تومان میباشد.

البته قیمت شیرالات به طور مجزا محاسبه میشود. تعمیرات لوله کشی گاز البته قیمتهای فوق برای متراژهای بالا و ساختمانهای نوساز چند واحدی میباشد.

قیمت لوله کشی گاز با مصالح

برای لوله کشی گاز به صورت خرده کاری مبنای محاسبه توافقی میباشد. خرده کاری لوله کشی گاز به خاطر محدودیتهایی که وجود داردبه طور متری محاسبه نمیشود و لوله کش گاز با بازدید یا گرفتن عکس از محل قیمت داده و طبق توافق با کارفرما تعمیرات را انجام میدهد.

تغییر مسیر لوله کشی گاز آشپزخانه برای نصب گاز رومیزی , مبله و توکار , لوله کشی گاز فر لوله کشی گاز پکیج دیواری , لوله کشی گاز بخاری , آبگرمکن و کباب پز از جمله مواردی است که طول چند سال اخیر بسیار رایج بوده و قیمت آن به صورت توافقی انجام میشود. قیمت لوله کشی گاز برای خرده کاری حداقل قیمت بین 150 تا 200000 تومان هزینه دارد.

دقت کنید که سایز بندی لوله کشی گاز برای نتیجه بخش بودن لوله کشی بسیار مهم میباشد. به عنوان مثال برای لوله کشی گاز پکیج حداقل از لوله سایز 3/4 اینچ بایستی استفاده کنیم و اگر لوله ای با قطر کمتر گازرسانی شود , ممکن است پکیج روشن نشود یا اینکه در زمان اوج مصرف گاز در زمستان مکررا خاموش شود.

برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در شمال , شرق , غرب , مرکز و جنوب تهران با ما تماس بگیرید.


4 Comments

لوله کشی گاز ساختمان | خدمات لوله کشی تهران 09129750376

می 16, 2019 at 3:31 ب.ظ

[…] درخواست لوله کش گاز ساختمان و […]

فرشته

می 29, 2019 at 9:43 ب.ظ

سلام ممنونم از اینکه به موقع و با قیمت مناسب کار ما روانجام دادید

تاسیسات شبانه روزی تهران | خدمات لوله کشی تهران 09122437371

جولای 4, 2019 at 12:03 ب.ظ

[…] لوله کشی فاضلاب پوش فیت , پلیکا , پلی اتیلن و چدن […]

انواع شیر گازی | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

ژانویه 9, 2022 at 8:17 ق.ظ

[…] 70000 تومان در فروشگاه لوله و اتصالات به فروش میرسد و در خرده کاری لوله کشی گاز برند شیر گازی مهم نبوده و فقط بایستی از انواع شیر گازی […]

Leave a Reply

تماس فوری