لوله کشی آب روکار بهترین گزینه برای کاهش هزینه

لوله کشی آب روکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب روکار و توکار 

تلفن : 09129750376-22537778 شبانه روزی

اجرا و بازسازی لوله کشی ساختمان با انواع لوله کشی .اجرای لوله کشی روکار با لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه, تبدیل لوله کشی زیرکار به روی کار به بهترین شکل ممکن از لحاظ دید بصری, همراه با داکت کشی روی لوله. بازسازی لوله کشی آپارتمان روی کار سرویسها و  لوله کشی توکار برای سایرقسمتها بصورت تلفیقی .اجرای و تعمیرات لوله کشی شوفاژ روکار و توکار.اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , فاضلاب , گاز و شوفاژ.

روش لوله کشی آب روکار

لوله کشی روکار برای اجتناب از کنده کاری و تخریب با سرعت بالای اجرا و هزینه کمتر یکی از گزینه مناسب برای آپارتمان و ساختمان هایی است که دچار فرسودگی و ترکیدگی لوله کشی شده اند. معمولا لوله کشی آب و رادیاتور هستند که در داخل آپارتمان به صورت روکار اجرا میشوند.

نحوه اجرای از پیش تعیین شده ای برای این نوع لوله کشی وجود نداشته و بایستی به توجه به در معرض دید بودن لوله, لوله کشی از قسمت ورودی آب آغاز شده و با نصب 2 عدد شیر فلکه آب سرد و گرم در زیر آبگرمکن, پکیج یا محل ورودی لوله های موتورخانه به واحد لوله کشی را با حداقل قطر ممکن شروع کنیم.

البته سایز لوله روکار بایستی به اندازه ای کم باشد که از لحاظ فنی به دبی و فشار آ لطمه وارد نکند. معمولا برای آپارتمان های کوچک قطر لوله 20 میلیمتر و برای آپارتمان های بزرگتر از سایز 25 و نهایتا شاه لوله اصلی 32 استفاده میشود.

بعد از تعیین محل عبور لوله کشی با انشعابات صورت گرفته حدالامکان از کنار قرنیز و نقاطی که در دید کمی دارد, لوله کشی را تا آشپزخانه, سرویس بهداشتی توالت و حمام ادامه میدهیم.

نوع لوله های مورد استفاده در لوله کشی آب روکار در حال حاضر بیشتر از انواع تک لایه پلاستیکی یا پنج لایه است.

قیمت لوله کشی آب روکار

انواع روش های لوله کشی ساختمان ها

امروزه برای لوله کشی ساختمان ها از روش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام از این روش ها بنا بر شرایطی مناسب حال ساختمان شما می باشند. اینکه همواره تأکید ما بر این است که از لوله کش های مجرب , باسلیقه و کارکشته برای سیستم لوله کشی ساختمان خود استفاده نمایید، بر این اساس است که یک لوله کش متخصص و کار بلد می داند که طبق هر شرایطی یکی از روش های مختلف لوله کشی را متناسب با محیط و مکان ساختمان برگزیند و از سایر روش ها در شرایط خاص صرف نظر کند.

دو روش لوله کشی که در أکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، لوله کشی آب روکار و لوله کش آب توکار می باشد. اینکه کدام یک از این روش ها  مناسب سیستم لوله کشی ساختمان ماست بنا بر صلاحدید  کارشناسان لوله کشی می باشد که با در نظر گرفتن شرایط  مختلف یکی از این روش ها را برای لوله کشی ساختمان لحاظ  می کنند. برای درک بیشتر این روش ها در ادامه به روش لوله کشی آب روکار می پردازیم.

لوله کشی آب روکار

شیوه لوله کشی آب روکار

لوله کشی آب روکار یکی از روش های لوله کشی در ساختمانهاست که این روش برای برطرف شدن مشکل فرسودگی لوله های  قدیمی و دربرخی از اوقات تعویض لوله های آب مورد استفاده واقع می شود. بنابراین در برخی از اوقات لوله کش  مجرب و کارکشته

پس از رویت محل مورد نظر برای اجرای فرآیندلوله کشی ساختمان  پس از تشخیص به تعویض و ترمیم لوله های فرسوده، اقدام به لوله کشی آب روکار می نماید تا لوله کشیقدیمی و فرسوده مسدود گردد و به جای آن لوله کشی آب روکار انجام گیرد.

بنابراین می توان گفت لوله های پلیمری و 5 لایه جانشین بی بدیلی برای لوله های قدیمی و فرسوده موجود در منازل خواهند بود که به هنگام اجرای فرآیند لوله کشی آب روکار از انعطاف پذیری خیلی مطلوبی برخوردار هستند. 

این دست از لوله ها به شکل روکار عمل می کند که علاوه بر اتلاف حرارتی کمتر در پیشبرد مسیر خود، روند تعمیر و نگهداری و حتی تعویض این لوله ها نیز آسان تر شکل می گیرد.

در اجرای فرآیند لوله کشی آب روکار این نکته را باید در نظر داشت که  این شیوه لوله کشی ساختمانی بدون تخریب کف و دیوار انجام می گیرد و لوله های 5 لایه و پلیمر در رنگ های سفید و سبز به عنوان اولویت کار لوله کش در راستای لوله کشی آب روکار محسوب می گردد.

مزایای استفاده از لوله کشی آب روکار

شاید این سوال برای تمامی ساکنین منازل پیش آید که مزیت های بهره مندی از لوله کشی آب روکار چیست و چرا لوله کش ها این  روش را روند کاری خویش در اجرای لوله کشی ساختمان قرار می دهند؟

در پاسخ می توان گفت عدم تخریب و سرعت عمل بالا در اجرای این فرآیند از مهمترین مزیت های لوله کشی آب روکار می باشد. اما علاوه بر این دو می توان به امتیازهای دیگری از جمله: مقرون به صرفه بودن هزینه گاز خانوار در استفاده از سیستم گرمایشی، سهولت اجرای فرآیند لوله کشی در کوتاهترین زمان ممکن، وزن پایین لوله های مورد استفاده و تعمیرات آسانتر می باشد.

قیمت لوله کشی آب روکار

قیمت لوله کشی روکار معمولا بصورت چکی بین کارفرما و لوله کشی توافق میگردد . بسته به متراژ واحد و طول مسیر لوله کشی و همچنین میزان سوراخکاری و  مبدا و مقصد لوله کشی قیمت لوله کشی متفاوت است. 

از دیگر عواملی که  بر اجرت و هزینه لوله کشی اثرگذار است جنس لوله کشی آب است که برای لوله کشی بکار میرود . معمولا لوله کشی آب روکار با لوله اتصالات تک لایه و در برخی موارد با لوله اتصالات 5 لایه انجام میشود.

قیمت لوله اتصالات و همچنین اجرای لوله کشی پنج لایه بیشتر از لوله کشی  پلیمری پلاستیکی است و البته از لحاظ ظاهری لوله های سفید جوشی  موسوم به لوله سبز بهتر روی کار نشان داده میشوند.

قیمت لوله کشی آب برای یک واحد کوچک آپارتمانی از حدود 200000 تومان شروع و بستگی به متراژ و طول لوله کشی و سایزبندی لوله ها تا واحدی  5000000 تومان متغیر است .

بدیهی است که براورد میزان جنس مصرف شده به طول لوله کشی , قطر لوله ها و  اتصالات مصرف شده در لوله کشی بستگی داشته که جداگانه محاسبه شده و خرید آنها بطور توافقی برعهده لوله کش یا کارفرما میباشد.

در برخی موارد هم میتوان با بازدید از محل قیمت لوله کشی را با جنس  براورد کرد و قیمت کلی را با لوازم مصرفی به صاحب کار ارایه داد .


تماس فوری