لوله کشی گاز مارلیک

لوله کشی گاز مارلیک

لوله کشی گاز مارلیک

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک

65156858-09122632344-09362829631 بدون تعطیلی.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و اداری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز و کلیه خدمات جوشکاری لوله موتورخانه و تاسیسات ساختمان و لوله کشی گاز.

لوله کشی گاز مارلیک

اجرای لوله کشی گاز مارلیک

اجرای لوله کشی گاز معمولا یا به هنگام ساخت بنا انجام میشود و یا برای ساختمان های تمام شده ای است که لوله کشی گاز در آنها اجرا نشده است. عموما لوله کشی گاز در بناهای در حال ساخت به صورت توکار انجام شده و لوله کشی گاز در ساختمان های مسکونی و پایان یافته به صورت لوله کشی روکار انجام میشوند.

لوله کشی گاز توکار با جوشکاری لوله گاز مانیسمان یا ای پی آی و اتصالات مانیسمان و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات استاندارد درزدار استفاده اجرا میشود. برای اخذ کنتور و انشعاب گاز بایستی قبل از شروع لوله کشی بایستی با ارایه یک نقشه گازکشی و توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه و تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام شود. سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی و مرجع ذی صلاح از ابتدای ارایه نقشه تا آخرین مرحله یعنی اخذ انشعاب و علمک گاز کلیه امور مربوطه را کنترل میکند.

هزینه و قیمت لوله کشی گاز در این گونه کارها به صورت واحدی انجام و یا متری انجام میشود.

تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک

اما ممکن است گاهی به دلیل نیاز به انشعاب گیری, تغییرات و اصلاحات و یا تعمیرات لوله کشی از نیاز به تعویض لوله کشی و یا تغییر جهت و مسیر داشته باشد. به طور نرمال بایستی این نوع خدمات نیز تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام شود, اما به دلیل مشکلات اداری و بوروکراتیک معمولا مالکین ساختمان ها ترجیح میدهند که این گونه تغییرات لوله کشی گاز را خود راسا و توسط یک لوله کش انجام دادو البته این قبیل کارها نیز بایستی با رعایت کلیه موازین و مقررات لوله کشی گاز انجام شود.

قوانین لوله کشی گاز در مارلیک و کلیه نقاط کشور برای این سفت و سخت اجرا میشوند که از ایجاد حوادث و خطرات آن کاسته شود.

انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج , تغییر مسیر و اصلاح لوله گاز آشپزخانه , کور کردن لوله گاز بلااستفاده روشنایی و شومینه و اضافه کردن سایز انشعابات از جمله خدمات تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک هستند.

قیمت لوله کشی گاز

همان طور که میدانید هزینه لوله کشی گاز، تحت تاثیر فاکتورهای متعددی است،  دستمزد نیز متاثر از قیمت لوله کشی می باشد و می توان آن را به شیوه کنتراتی، متری و یا واحدی پرداخت نمودلوله کشی گاز با توجه به مهارت، تخصصی و حساس بودن آن در مقایسه با لوله کشی آب و فاضلاب قیمت بالاتری دارد و بر اساس متراژ و ارتفاع لوله کشی، تعداد انشعابات و … نرخ آن تخمین زده میشودهر چه که حجم کار بیشتر باشد هزینه های جانبی اجرا نیز کمتر خواهد شداساسا برای پروژه های کوچک و تعمیرات جزیی از روش چکی استفاده می شوداما بیشترین شیوه پرداخت دستمزد در ساختمان هایی که متراژ بالایی دارند (100 متر به بالاو واحدهایی که از نظر ابعاد شبیه به هم نیستند و یا تک واحدها، به صورت متری استمعمولا در حالت خرده کاری نمی‎توان قیمت متری دقیقی را ارائه دادنرخ لوله کشی گاز در ساختمان‎ های مسکونی که دارای واحدهای زیادی هستند، معمولا بر حسب واحد محاسبه می شودبدین صورت که هزینه لوله کشی در یک واحد حساب می شود، سپس در تعداد کل واحدها ضرب می گردد.

خیلی از متقاضیان قبل از درخواست لوله کشی برای ساختمان شان مایل اند که در مورد قیمت و همچنین مراحل انجام کار به اطلاعات جامعی دست پیدا نماینددر بخش های قبل به بررسی نرخ لوله کشی گاز به صورت متری و یا واحدی پرداختیم، حال در ادامه می خواهیم مراحل اجرای این کار را بیان نماییم.

مراحل لوله کشی گاز در مارلیک

مراجعه به سازمان نظام مهندسی جهت تشکیل پرونده و همچنین معین نمودن ناظر لوله کشی گاز

انتخاب نمودن مجری دارای مجوز و تاییدیه از شرکت گاز منطقه مد نظر

تهیه نقشه توسط پیمانکار و مورد تایید بودن آن از نظر بازرس

اجرای لوله کشی گاز ساختمان طبق با نقشه تایید شده

بازدید مهندس ناظر و صادر نمودن تاییدیه لازم

مراحل فوق طبق قوانین و مقررات موجود بایستی عملی شوندچنانچه در حین بازدید و بررسی کارشناسان، اگر لوله کشی به طور اصولی اجرا نگردد و احتمال خطر در آن وجود داشته باشد یا بنا به هر دلیلی مقررات و قوانین لازم در آن اعمال نگردد، مشمول دریافت تاییدیه لازم نخواهد بودهمین قوانین سختگیرانه موجب شده تا حساسیت کار در مقایسه با لوله کشی آب و یا فاضلاب بیشتر شود و قیمت اجرا را نیز به طور مستقیم تحت تاثیر قرار بدهدعلاوه بر این مراحل، اصول لوله کشی گاز ساختمان نیز بایستی بر اساس استانداردهای موجود انجام بگیرداز جمله این اصول می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

عدم اجرای لوله کشی به روش بارفیکسی

انتخاب نمودن قطر لوله ها بر اساس استانداردهای موجود

روکار بودن لوله بین علمک تا کنتور

هم راستا بودن محور رایزر و علمک

ساخت دیوار پشت علمک

قرارگیری شیر اصلی روی رایزر پایین رونده

استفاده از مواد عایق برای پر نمودن محیط بین لوله و غلاف

بسته نمودن دو سر غلاف با پلاستیک

فاصله لوله اصلی از علمک تا کنتور نباید بیشتر از 25 متر باشد

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک و کلیه خدمات لوله کشی ساختمان کرج با ما تماس بگیرید.

 


Leave a Reply

تماس فوری