سرویس و تعمیر کولر نارمک

سرویس و تعمیر کولر نارمک

سرویس و تعمیر کولر نارمک

خدمات سرویس و تعمیر کولر نارمک, لوله کشی, سیم کشی و نصب کولر آبی و گازی نارمک. تلفن : 09129750376-22537778 شبانه روزی

عیب یابی و تعمیرات کولر آبی , راه اندازی و سرویس کولر آبی, تعویض موتور کولر آبی , پمپ آب کولر , رفع علت گرم نشدن کولر آبی, تعویض شیر و شناور, تعویض برزنت و پوشال, تعویض کفی و بدنه کولر آبی, لوله کشی وتعویض شلنگ های آبرسان کولر,  تعویض فولی و یاتاقان کولر آبی, تعویض پروانه و کلیه قطعات کولر آبی و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر نارمک , هفت حوض و محدوده اطراف, با مناسب ترین اجرت سرویس کولر آبی وسلولزی..

عیب یابی و تعمیر کولر گازی اسپلیت, شارژ گاز اسپلیت, باز کردن و وکیوم گاز کولر اسپلیت, لوله کشی , برق کشی و نصب کولر گازی اسپلیت, راه اندازی و سرویس سالانه کولر اسپلیت, رفع نشتی و تنظیم کولر اسپلیت, شارژ گاز کولر و رفع عیب خنک کردن کور گازی و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر شبانه روزی نارمک.

سرویس و تعمیر کولر نارمک

خدمات سرویس و تعمیر کولر نارمک شبانه روزی

خدمات سرویس و تعمیر کولر نارمک در پایپ سرویس هم در بخش کولر آبی و هم در کولر گازی به صورت تخصصی ارایه میشود. در ابتدای فصول گرما, سرویس کولر آبی و گازی موجب کاهش هزینه های جاری و همچنین کم شدن احتمال خرابی کولر میشود.

در هر دو نوع کولر آبی و گازی , نظافت یکی از ارکان اساسی سرویس کولر است. از آنجا که تبادل هوا و انرژی به صورت سطحی انجام میشود, آلودگی های موجود در طول یک سال  کارکرد ممکن است باعث بروز اختلالاتی خنک سازی میشود. در عین حال خرابی احتمالی قطعات ریز و درشت ممکن است باعث سرایت مشکلات کولر به دیگر بخش های کولرها شوند. از این رو در آغاز فصل گرما بهتر است کولر آبی و گازی اسپلت تحت یک بررسی و چکاب کامل قرار بگیرند.

سرویس کولر آبی نارمک

تمیز کردن و شستشوی کولر و قطعات آن و زدودن گردو غبار از لوازم کولر از ارکان اصلی سرویس کولر آبی میباشد. سرویس و روغنکاری لوازم مکانیکی کولر آبی شامل یاتاقان , و مطمین شدن از صحت کارکرد و سلامت لوازمی مانند, تسمه , فولی , پروانه حلزونی و سایر قطعات کولر ابی نیز باید در مرحله بعدی صورت میگیرد. سرویس کولر جردن تست کردن  , موتور کولر ابی ,واتر پمپ و سیستم برق کولر و بررسی عملکرد صحیح تک تک قطعات میتواند افزایش راندمان و جلوگیری از آسیب های موتوری را به همراه داشته باشد.

تعویض پوشال , چکاب شیر کولر , فلوتر کولر , شلنگها و لوله های آب کولر و لوازم سیکل انتقال باد شامل , کانال , دریچه , برزنت و حلزونی کولر نیز باید سرویس شوند.

تعمیر کولر آبی نارمک

بیشتر لوازم کولر آبی قابلیت و ارزش تعمیر نداشته و احتمالا باید تعویض شوند. موتور یا دینام کولر قطعه اصلی کولر آبی است که در صورت خرابی یا نیم سوز شدن یا باید سیم پیچی شود یا در صورت خرابی بوشها و شفت تعویض شوند. البته برخی از مدلهای موتور کولر آبی حتی قابلیت تعمیر را نیز ندارند. برخی از عیوب موتور کولر آبی ممکن است مربوط به خرابی بوش یا درب موتور باشد که هزینه کمتری دارد. در بیشتر مواقع علت گیرپاژ موتور کولر آبی , سفت شدن یاتاقان و پاشیدن آب روی موتور کولر آبی است.

البته این قضیه به قیمت خرید موتور کولر و هزینه سیم پیچی نیز بستگی دارد. مابقی اقلام کولر همگی تعویضی هستند و تعمیرکردن آنها ارزش ندارد.

لوازمی مانند پمپ آب کولر , یاتاقان , تسمه , کفی , حلزونی , فولی , شفت و سایرلوازم کولر آبی در صورت خرابی بایستی تعویض شوند.

از کار افتادن کولر یا نزدن باد در هنگام روشن کردن دکمه کولر آبی از جمله مواردی است که در هنگام استفاده از کولر ممکن است به وقوغ بپیوندد. پاره شدن تسمه کولر, خارج شدن فولی از محل نصب خود و کار نکردن موتور کولر آبی به دلیل سوختن سیم پیچی یا خرابی سیم کشی کولر آبی از دلایل این مشکل بوده که بایستی بررسی شود.

مشکل حاد بعدی خنک نبودن باد کولر آبی به اندازه کافی است. این مشکل معمولا به علت مرطوب نبودن پوشال کولر آبی رخ داده و ریشه آن نرسیدن آب کافی به پوشال هاست. خرابی پمپ و گرفتگی لوله های آبرسانی یا عدم وجود آب در تشتک کولر از جمله موارد احتمالی است. جایگزین کردن و نصب پمپ آب کولر آبی نو و رفع گرفتگی راهکار رفع چنین مشکلی است.

مساله دیگر کهنگی پوشال کولر آبی است که موجب میشود, محیط داخلی بدنه کولر را به انداز کافی نتواند خنک کند, این مساله موجب میشود که داخل کولر دم کرده و باد گرم به داخل کانال پرتاب شود. این مساله بیشتر در اوج گرمای ظهر تابستان رخ میدهد. یک پوشال نو و تازه قابلیت جذب رطوبت بالایی داشته و با توجه به جذب رطوبت میتواند موجب خنک سازی بیشتر کولر آبی شود. در فرآیند سرویس و تعمیر کولر نارمک به همه مشتریان توصیه میکنیم که هر ساله اقدام به تعویض پوشال کولر آبی کنند.

سر و صدای زیاد کولر آبی یکی از معضلاتی است که در تعمیر کولر آبی به وجود می آید. در اغلب موارد علت سر و صدای کولر آبی میتواند خرابی یاتاقان باشد اما به ندرت شل بودن و پارگی تسمه, وجود درز در برزنت و شل بودن موتور کولر نیز از علل سر و صدای غیر معمول کولر آبی باشد.

سرویس و تعمیر کولر گازی نارمک

در سرویس و تعمیر کولر نارمک در کولرهای گازی هر ساله در ابتدای فصل بایستی کار تمیز کاری و نظافت فین ها و بررسی عملکرد کمپرسور کولر انجام شود. هر 3 یا 4 سال یک بار گاز کولر با توجه به کمپرس شدن یا نشتی های ریز ممکن است تخلیه شده و ما ناگزیر به تزریق مجدد گاز به اسپلت شویم.

کندانسورهای اسپلیت را میتوان از لحاظ کارکرد به دو نوع دور ثابت و دور متغیر که همان اینورتر است طبقه بندی کرد. در کولرهای اسپلیت معمولی با  کنترل دما به وسیله خاموش و روشن شدن کمپرسور انجام میشود.

که خود این خاموش و روشن شدن باعث میشود به برق سیستم شوک الکتریکی وارد شده و علاوه بر بالا بردن مصرف برق دستگاه زودتر آسیب ببیند.

اینورتورها همانطور که از اسم آنها مشخص است به کاهش و افزایش دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن مجدد و مکرر کمپرسور یا موتور کولر ممانعت کرده و مصرف برق را کاهش میدهند.

کولرگازی اسپلیت در دو نوع زمینی و دیواری بنا به انتخاب و موقعیت مکانی نصب میشود. در زمان استفاده از کولر گازی نیز برای استفاده بهتر و کاهش خرابی آن بهتر است دمای آن را روی 25 درجه قرار دهید تا علاوه بر خنکای مطلوب مصرف انرژی و اصطحلاک دستگاه کاهش پیدا کند.

خصوصیت اصلی کولر گازی تبادل حرارتی از طریق لوله ها , کویل ها و  فین ها با هوای اطراف میباشد. جهت محاسبه و خرید کولرگازی مورد نیاز در منازل در طبقات وسطی ساختمان برای  هر متر مربع حدود 400 تا 600  و در خانه ها و اماکنی که بالای آنها پشت بام است به دلیل نور آفتاب ، برای هر مترمربع مساحت بین 600 تا 800  را بایستی در نظر گرفت البته پارامترهای دیگری نیز در محاسبه موثر هستند که باید در نظر گرفت.

جهت مشاوره و خدمات سرویس و تعمیر کولر نارمک به صورت شبانه روزی با پایپ سرویس تماس بگیرید.


Leave a Reply

تماس فوری