راه اندازی شوفاژ در زمستان

  • 0

راه اندازی شوفاژ در زمستان

راه اندازی شوفاژ در زمستان

نصب , سرویس , عیب یابی , تعمیرات و راه اندازی شوفاژ در زمستان

تلفن : 09129750376 سراسر تهران , شبانه روزی

لوله کشی , نصب و تعمیرات رادیاتور و پکیج شوفاژ دیواری

راه اندازی و تعمیرات موتورخانه و مشعل گازی.

عیب یابی , شستشو , هواگیری ,تنظیم پکیج , موتورخانه و راه اندازی شوفاژ در زمستان.

راه اندازی شوفاژ در زمستان

آموزش راه اندازی شوفاژ در زمستان

به طور کلی راه اندازی شوفاژ در زمستان شامل زمستانی کردن پکیج یا موتورخانه و سپس هواگیری و بررسی عملکرد رادیاتور شوفاژ یا فن کویل یا دیگر تجهیزات گرمایشی میشود. اما به دلیل تفاوت های جزیی که در سیستم موتورخانه و شوفاژ وجود دارد, ممکن است نحوه عیب یابی و گرم کردن رادیاتور فرق داشته باشند.

در ادامه به نحوه راه اندازی , عیب یابی و کاری که هر سال قبل از شروع به استفاده از شوفاژها باید انجام داد جدول و چک لیست مورد نظر را در هر دو سیستم موتورخانه و پکیج بررسی میکنیم.

نحوه راه اندازی شوفاژ موتورخانه

در ساختمان هایی که از موتورخانه برای گرمایش استفاده میشود,  نحوه راه اندازی به ترتیب زیر است.

  1. بستن شیر فلکه بای پس
  2. باز کردن شیر فلکه های پمپ
  3. روشن کردن پمپ سیرکولاتور
  4. تنظیم درجه پمپ و دیگ به تناسب با یکدیگر
  5. باز کردن شیر فلکه های رفت و برگشت خط یا خطوط رایزر اصلی شوفاژ
  6. بررسی کارکرد پمپ ها , دیگ , لوله کشی , مشعل و دیگر تجهیزات موتورخانه
  7. باز کردن شیر فلکه های رفت و برگشت شوفاژ همه واحدهای آپارتمان

رعایت ترتیب مراحل زیر مهم نبوده و فقط بایستی از باز یا بسته بودن شیر فلکه های مربوطه و سالم بودن پمپ شوفاژ و دیگر تجهیزات موتورخانه مطمین شوید. بدیهی است در صورت خاموش بودن مشعل و موتورخانه یا دیگر لوازم اصلی مانند دیگ یا موتورخانه فورا نسبت به رفع خرابی و تعمیرات موتورخانه اقدام کنید.

در برخی ساختمان ها بر روی کلکتور موتورخانه که وظیفه توزیع لوله های سیستم شوفاژ را دارد, هر واحد به صورتت اختصاصی یک شیر فلکه مجزا داشته و ممکن است در ورودی هر واحد نیز چنین شیر فلکه هایی به صورت زوج برای لوله کشی شوفاژ وجود داشته باشند. این شیر فلکه های رفت و برگشت برای از مدار خارج کردن هر واحد در زمان های اضطراری و تعمیرات در نظر گرفته شده اند. به دلیل رسوب گرفتن این شیر فلکه ها به مرور بهتر است,هر چند وقت یکبار شیر فلکه های شوفاژ و آب برای زدودن جرم ها باز و بسته شوند.

بعد از طی مراحل فوق به تدریج در طی کمتر از یک ساعت رادیاتورها شروع به گرم شدن کرده و ممکن است در این راه برخی از رادیاتورهای یک واحد و یا کل رادیاتورهای یک آپارتمان به اندازه کافی گرم نشده و یا اصلا گرم نشوند.

در صورت گرم نشدن رادیاتورها , اولین کاری که میکنیم , هواگیری رادیاتور شوفاژ  است. در هواگیری رادیاتور که با آچار مخصوص یا پیچ گوشتی انجام میشود, شیر هواگیری که در قسمت بالای رادیاتور و روبروی شیر رفت رادیاتور قرار دارد, باز شده و تا خارج کردن کامل هوا از هر رادیاتور صبر میکنیم. بهتر است یک سطل کوچک برای کثیف نشدن اطراف همراه شما باشد.

بعد از هواگیری رادیاتور بلافاصله شروع به گرم شدن میکند.

از آنجا که سیستم شوفاژ بر مبنای گردش آب گرم و عمل سیرکولاسیون طراحی و اجرا میشود دلایل مختلفی وجود دارد که کار گرم شدن شوفاژ را با مشکل مواجه کند.

درست عمل نکردن پمپ شوفاژ به خصوص خرابی و شکستگی پروانه پمپ یکی از دلایلی است که میتواند موجب شود که با وجود اینکه ظاهرا پمپ کار میکند, اما در واقع مانع آن میشود که گردش آب با سرعت مناسب انجام شود.

گیرپاژ کردن و خرابی شیر فلکه های پمپ یا ورودی واحد نیز از دیگر دلایل کلی است که سبب میشود که بسته بودن یا نیمه باز بودن شیر فلکه در چرخش آب اخلال به وجود می آورد.

از دیگر علل اختلال راه اندازی شوفاژ در زمستان در سیستم های موتورخانه , کیپ شدن لوله کشی به خصوص لوله رفت و برگشت منبع انبساط است.

این موارد به علاوه دور بودن و مناسب نبودن سایز لوله کشی رادیاتورها, بسته بودن یا خراب بودن شیر رفت و برگشت رادیاتور , رسوب گرفتگی رادیاتور و به ندرت سیفونه شدن لوله کشی شوفاژ از اشکالاتی هستند که بایستی با دقت بررسی و رفع  شوند.

راه اندازی پکیج در زمستان

راه اندازی پکیج در حال کار در زمستان کار چندان سختی نبوده و ولوم پکیج را بایستی در حالت زمستانی قرار دهید. وضعیت زمستانه در پکیج به شکل دانه های برف مشخص شده است. دمای دلخواه را از طریق همان ولوم انتخاب کرده و بعد از مدتی به سراغ رادیاتور بروید.

شیر رفت و برگشت رادیاتور را در صورت بسته بودن باز کنید. با این کار گردش سیستم شوفاژ راه اندازی میشود. باز کردن همه انواع شیرها در خلاف جهت عقربه های ساعت هستند.

قاعدتا رادیاتور بایستی شروع به گرم شدن کند. در صورت گرم نشدن رادیاتور به اندازه کافی بایستی , هواگیری رادیاتور شوفاژ که در سطور بالا توضیح داده شد, انجام شود. در صورت گرم نشدن رادیاتورها به دلیل اینکه سرویس پکیج به صورت دوره ای ضروری است بایستی پکیج یک بررسی کل شود.

نحوه روشن کردن و راه اندازی شوفاژ ایران رادیاتور , پکیج بوتان یا دیگر برندهای تفاوت چندانی نداشته و همگی از یک فرمول پیروی میکنند. در مورد علت گرم نشدن یکی از رادیاتورهای پکیج دلایل مختلفی نظیر مشکل در سیستم لوله کشی و یا پمپ پکیج وجود داشته که بایستی دقیقا بررسی شوند.

در صورت وجود نشتی از شیر رادیاتور یا اتصالات شوفاژ بایستی به سرعت مشکل رفع شود, چرا که نشتی در مدار گرمایش موجب کاهش افت فشار و خاموش شدن پکیج میشود. در مواقع که خاموش شدن بدون نشتی از رادیاتورها مکرر اتفاق میفتد, ابتدا بایستی از سالم بودن پکیج مطمین شده و سپس با نشت یابی لوله کشی به دنبال پیدا کردن محل نشت و رفع نشتی آن شوید.

در صورت نیاز به خدمات راه اندازی شوفاژ در زمستان در سراسر تهران با ما در خدمات تاسیسات تهران تماس بگیرید.

 

 

 


Leave a Reply

تماس فوری