اسید شویی پکیج

  • 0

اسید شویی پکیج

اسید شویی پکیج

خدمات اسید شویی پکیج در تهران, رسوب زدایی, راه اندازی, سرویس و تعمیر شوفاژ دیواری شبانه روزی و بدون تعطیلی تلفن: 09129750376-22537778

به دلیل اینکه داخل پکیج همواره آب در حال گردش است و حتی با وجود نصب فیلترهای مغاطیسی و فیزیکی نمیتوان تمامی املاح آب را گرفت, بر اثر گرما به مرور این املاح در مبدل و قطعات مختلف پکیج و رادیاتور ته نشین شده و باعث ایجاد لایه های رسوب در طول مسیر میشوند. حرارت موجب ایجاد یون های شیمیایی آندی و کاتدی املاح موجود در آب شده و با واکنش های شیمیایی با فلزات موجود در آب و اکسیژن, جرم هایی ایجاد کرده که سطوح مختلف محل عبور آب و از جمله مهمترین قسمت یعنی مبدل پکیج را میپوشاند.

این جرم گرفتگی به تدریج موجب کاهش راندمان پکیج, افزایش مصرف گاز, برق و حتی آب شده و در ادامه ممکن است که باعث خرابی پکیج و سرایت این خرابی به بخش های دیگر از جمله سوراخ شدن مبدل پکیج, صدمه به برد کنترل , ایجاد رسوب در قطعات دیگر پکیج, رسوب گرفتگی لوله کشی پکیج و رادیاتورها, و خراب کردن دیگر لوازم پکیج شود. در صورت تداوم این وضعیت پکیج ناگهان خاموش شده و دیگر کار نمیکند. پس نتیجتا رسوب زدایی و اسید شویی پکیج, نه یک انتخاب بلکه یک الزام است که بایستی حداقل هر 2 تا 3 سال یکبار توسط سرویس کار و تعمیرکار ماهر انجام شود. بهتر است در هنگام اسید شویی و رسوب زدایی پکیج , کار شستشوی رادیاتورها و مدار گرمایش نیز انجام شود تا کل سیستم از جرم ها و رسوبات تخلیه شوند.

رسوب زدایی و اسید شویی پکیج

روش های رسوب زدایی و اسید شویی پکیج

رسوب زادیی پکیج به دو شکل دستی و با پمپ انجام میشود. هر دو روش اسید شویی پکیج با استفاده از اسیدها و محلول های شیمیایی مخصوص انجام میشود. در حین انجام هر دو شیوه بایستی ایمنی و سلامت سرویس کار و اطرافیان در اولویت قرار داشته باشد و بهتر است محیط اطراف شلوغ نباشد. به دلیل خورندگی اسید و محلول های شیمیایی بایستی از پاشش و ریختن اسید به لوازم اطراف جلوگیری کرده و به همین دلیل برخی از همکاران برای سرویس کامل رسوب زدایی و اسید شویی پکیج, دستگاه را باز کرده و به کارگاه های مخصوص اینکار منتقل کرده و پس از سرویس کامل پکیج برای نصب و راه اندازی بازمیگردانند.

استفاده از کلاه , دستکش ایمنی و عینک مخصوص برای سرویس کار واجب است.

اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, بوتان , لورچ, ایساتیس, آریستون, ایمرگاس, ال جی و دیگر برندهای خارجی و داخلی نیز هیچ تفاوتی نداشته و همگی طبق یک الگوی ثابت انجام میشوند. اسید شویی پکیج تک مبدل و دو مبدل نیز از لحاظ اجرا هیچ تفاوتی نداشته و مراحل کار به همان صورت انجام میشود.

رسوب زدایی پکیج با پمپ به روش مکانیزه

در حال حاضر پمپ هایی هستند که با روشی کاملا مکانیزه , کار اسید شویی پکیج را انجام میدهند. این پمپ ها اندازه کوچکی داشته و اسید را با فشار به داخل مبدل پرتاب میکنند.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم. برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت تمایل کارفرما و مالک بهتر است, رسوب زدایی رادیاتور و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

رسوب زدایی پکیج به روش دستی یا سنتی

در این روش بعد از خاموش کردن پکیج و کشیدن پریز برق, قطع کردن آب و گاز ورودی, کاور دستگاه را باز کردن و مبدل پکیج را جدا میکنیم. مبدل را درون یک تشت آب نیمه پر,قرار داده با استفاده از مواد جرم گیر اسیدی مانند اسید دیسکر, جوهر نمک یا اسیدکلریدریک و اسید سولفوریک رقیق شروع به اسید شویی مبدل میکنیم. محلول اسیدی را با استفاده از یک قیف از یک سمت مبدل درون روزنه مبدل ریخته و انقدر اینکار را تکرار میکنیم تا مبدل کاملا از اسید پر شود.

بعد از اطمینان از رسوب زدایی کامل بعد از حدود 20 دقیقه, مبدل را با فشار آب شستشو داده, تا مبدل را از مواد اسیدی بزدایید. سپس مبدل را نصب کرده و پکیج را با فشار 1/5 بار راه اندازی میکنید.

برای آموزش رسوب زدایی و اسید شویی پکیج لازم است, بعد از مطالعه و آشنایی با طرز عملکرد پکیج بایستی حداقل یکبار روش این کار را به صورت حضوری از طریق ویدیوهای آموزشی تماشا کنید.

نشانه های نیاز به رسوب زدایی پکیج

علایم زیادی نشان دهنده نیاز پکیج به رسوب زدایی و اسید شویی است, اما طبق تجربه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

پکیج روشن است, اما آب گرم مصرفی زود سرد شده و یا به اندازه کافی گرم نمیشود.

مدت زمان زیادی طول میکشد تا آب مصرفی گرم شده و ممکن است زود سرد شود.

فشار آب گرم مصرفی در شیرهای دوش و سینک ظرفشویی کم است.

هنگام راه اندازی پکیج صدای ناهنجار و تق تق میکند.

در حالت زمستانه پکیج, رادیاتورها به خوبی گرم نشده و یا دایما سرد میشوند.

هزینه رسوب زدایی پکیج

هزینه اسید شویی پکیج بستگی به میزان رسوبات, سایز پکیج, سیستم رسوب زدایی, قیمت محلول های شیمیایی و لوازم دارد. در کنار این مساله اینکه اسید شویی مبدل پکیج همراه با رسوب زدایی کامل و تمیز کردن سایر قطعات باشد, نیز متفاوت است. اما به طور کلی در کمترین حالت همراه با لوازم در حال حاضر قیمت اسید شویی پکیج بین 1/200 تا 1/800 هزار تومان است. این هزینه شامل مواد شیمیایی و اسیدهای مصرف شده بوده و در صورت شستشوی رادیاتور و مدار گرمایش قیمت افزایش پیدا میکند.

در صورت نیاز به رسوب زدایی و اسید شویی پکیج با پایپ سرویس تماس بگیرید.


Leave a Reply

تماس فوری