نصب رادیاتور شوفاژ 09129750376

نصب رادیاتور شوفاژ 09129750376

نصب رادیاتور شوفاژ

نصب رادیاتور شوفاژ , رادیاتور پره ای , پنلی و حوله ای

نصب , لوله کشی , سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری

تلفن : 09129750376 – 22537778 سراسر تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ و پکیج دیواری و مخزنی

لوله کشی روکار و توکار و جابجایی رادیاتور

اتصال (کوپل کردن) و افزایش پره رادیاتور

حذف کردن و باز و بست رادیاتور شوفاژ

نصب شیر زانو رفت و برگشت ( بالا و پایین رادیاتور )

تعمیر , تعویض و رفع چکه شیر رادیاتور

نصب رادیاتور شوفاژ

نصب رادیاتور

رادیاتورها وسایل تبادل حرارتی هستند که گرما را از منبع گرمایی دریافت کرده و به محیط انتقال میدهند و موجب گرم شدن فضا میشوند.

اندازه و تعداد رادیاتور ها بسته به متراژ و محاسبات گرمایشی تعیین خواهد شد. نوع رادیاتور و ضریب انتقال حرارتی , سیستم حرارتی موتورخانه و پکیج , جغرافیا و شدت سرمای منطقه , طبقه آپارتمان یا منزل , بازبودن یا نبودن اطراف و سایز لوله کشی شوفاژ از پارامترهایی هستند که در تعیین تعداد و رادیاتور و تقسیم بندی آنها بین بخشها و اتاقهای مختلف آپارتمان تاثیر بسیاری زیادی در نصب رادیاتور شوفاژ دارند .

نصاب رادیاتور

نصب رادیاتور شوفاژ تهران
نصب رادیاتور شوفاژ

 

نصاب رادیاتور بایستی با تسلط در لوله کشی مشکلات احتمالی پیش آمده در نصب را بتواند تا حد امکان مرتفع کرده و با تست آب بندی و گرمایش به کار خود پایان دهد.

اضافه بر اینکه با یک نصب شکیل نصب رادیاتور شوفاژ را طوری انجام دهیم که مشکلی در کنار آن برای استفاده ساکنین از لحاظ استفاده و تعمیرات پیش نیاید.

تراز بودن در نصب رادیاتور شوفاژ و تست کردن رادیاتور شوفاژ پس از نصب نیز برای اطمینان از نصب مناسب ضروری میباشد.

البته در بیشتر موارد گرم نشدن رادیاتور ایراد در قسمتی غیر از نصب رادیاتور میباشد و نشت از اتصالات و کج بودن رادیاتور میتواند از عملکرد نصاب باشد اما به هر حال برای مطمین شدن از آب ندادن شیر و اتصالات مربوطه رادیاتور بایستی آبگیری شود.

نصب شیر رادیاتور

در گرمایش رادیاتور شوفاژ یک لوله رفت و یک لوله کشی برگشت وجود دارد. لوله کشی رفت آب گرم شوفاژ را از موتورخانه یا پکیج شوفاژ به داخل رادیاتور منتقل کرده و پس از مبادله حرارتی توسط لوله برگشت به مبدا منبع تولید آب گرم شوفاژ باز میگردد تا دوباره این چرخه تکرار شده و محیط گرم شود.

در هنگام ورود لوله کشی رفت به رادیاتور یک شیر رادیاتور نصب میشود که وظیفه کنترل و باز و بسته کردن آب ورودی را دارد که و به آن شیر رفت گفته میشود.

این شیر معمولا در قسمت بالای رادیاتور در سمت چپ یا راست توسط یک درپوش تبدیل به رادیاتور متصل میشود.

یک نوع شیر بالای رادیاتور هم وجود دارد که شیر ترموستاتیک نامیده میشود و در آن دما به دلخواه شما تنظیم شده و رادیاتور طبق آن عمل میکند.

یک شیر زانوی کوچک تر هم در قسمت پایین رادیاتور برای بست آب در هنگام باز و بسته کردن رادیاتور نصب میشود و به آن شیر یا شیرزانوی برگشت میگوییم.

نصب شوفاژ

نصب رادیاتور شوفاژ بهتر است در جایی انجام شود که کمترین مزاحمت و خللی در دکوراسیون منزل را داشته باشد.

اگر نصب رادیاتور شوفاژ در نزدیکی در یا پنجره انجام میشود باید ببینیم که در هنگام باز و بسته دربهای آنها خللی به وجود نمی آورد.

بهتر است برای کاهش پرت حرارتی درزهای پنجره  و دربها پوشانده شود. نصب شوفاژ در زیر پنجره برای تعدیل درجه حرارت بسیار تاثیرگذار است.

نصب رادیاتور از سطح زمین بایستی 10 تا 15 سانتیمتر فاصله داشته باشد. پس از نصب هر رادیاتور هواگیری توسط شیر هواگیری انجام میشود.

هواگیری شوفاژ

بعضی مواقع با این مشکل مواجه میشوید که رادیاتور به اندازه کافی گرم نیست. گرم شدن بخشی از رادیاتور و سرد بودن مابقی آن نیز از مواردی است که اتفاق میافتد.

علت بروز این مشکل حبس شدن  هوا در داخل رادیاتور می­ باشد. این یک اتفاق بسیار رایج بوده و به راحتی قابل حل است.

اصطلاحا گفته میشود که شوفاژ یا رادیاتور هوا گرفته است . با مطالعه این مقاله میتوانید تا حدی خودتان مشکل هواگیری شوفاژ را حل کنید.

اگر داخل رادیاتور شوفاژ گوشه یا بخشی از رادیاتور هوا داشته باشد مانع از گردش آب گرم شوفاژ شده و رادیاتور سرد میشود.

در این وضعیت هنگامیکه سیستم گرمایش کار میکند، تمام یا تعدادی  از پره های رادیاتور سرد می­ مانند. البته علل دیگری هم می تواند موجب سرد شدن رادیاتور بشود که در جای خود توضیح خواهیم داد.

پس بهتر است با بررسی مشکلات اولیه اقدام به هواگیری نماییم. هنگام امتحان کردن حرارت شوفاژ مواظب سواختن دست خود باشید.

اگر در ساختمان تمام شوفاژها سرد هستند , اشکال در موتورخانه مرکزی میباشد. امکان ترکیدگی و نشت لوله های شوفاژ نیز وجود دارد.

تعویض شیر شوفاژ

در ضمن ممکن است به علت گرفتگی لوله های شوفاژ در جایی دچار انسداد شده باشند. اگر در زیر رادیاتور آب نشت کند  قسمتی از شوفاژ یا اتصالات آن سوراخ داشته و آب آن به بیرون میرود.

اگر ایراد از اتصالات باشد میتواند با سفت کردن یا تعویض اتصالات مشکل را حل کرد.

اگر نشت آب رفع نشود احتمال پوسیدگی رادیاتور و یا بخشی از آن وجود دارد که بایستی تعویض شود.

در سیستم موتورخانه مرکزی اگر رادیاتور های طبقات پایین گرم شوند و طبقه بالا گرم نشود ، گردش آب شوفاژ به اندازه کافی فشار نداشته و به همین دلیل رادیاتور های طبقات بالا به اندازه کافی گرم نخواهد شد.

در قسمت درپوش بالای شوفاژ در مقابل شیر رفت , یک شیر خروجی وجود دارد. روی برخی از این شیرهای جای دوسو یا مربع شکل هستند که توسط آچارهواگیری یا پیچ گوشتی دوسو هواگیری میشود.

آچار های هواگیری یک قطعه فلزی یا پلاستیکی کوچک هستند که در فروشگاههای تاسیساتی موجود میباشند. شیر مناسب با اندازه­­ ی شیر خروجی شوفاژ را تهیه کنید.

تعمیر شیر رادیاتور شوفاژ

هنگامی هواگیری شوفاژ بهتر است تمام آنها هواگیری شوند تا هوای سیستم به طور کامل از مدار خارج شود.

موتورخانه مرکزی روشن هوای زیادی را وارد مدار لوله کشی خواهد کرد. پس بهتر است پیش از هواگیری موتورخانه را خاموش کنید.نصب رادیاتور شوفاژ حرارت رادیاتورها باید قبل از هواگیری شوفاژ از بین برود. کمی صبر کرده و نقاط مختلف رادیاتور شوفاژ را لمس کنید.

اگر دربخشی از رادیاتور هنوز گرم است صبر کنید تا خنک شود . شیرهای رفت و برگشت  شوفاژ را در موقعیت باز قرار دهید.

پیچ مخصوص هواگیری شوفاژ را در قسمت مخصوص قرار دهید و پیچ مربوطه را برعکس حرکت عقربه ساعت بچرخانید. هوا با ایجاد صدا از رادیاتور خارج میشود.

وقتی هوای سرد از داخل شوفاژ خالی شد، آب شوفاژ، جای آن را می­ گیرد. اغلب همراه با خارج­ شدن هوا از شوفاژ، مقداری آب نیز از شیر هواگیری خارج میشود.

برای جلوگیری از خیس شدن اطراف از یک سطل یا دستمال استفاده شود. هنگامی که آب موجود به یک شرایط آرام و پایدار رسید ,همه­ ی هوای موجود در شوفاژ خارج شده ­است.

تعمیر رادیاتور منزل

هنگامیکه هواگیری انجام شده , شیرهواگیری را میبندیم.

برای حصول اطمینان از انجام کامل هواگیر شوفاژهای دیگر نیز هواگیری شود.

هواگیری سیستم لوله کشی و خارج کردن هوای لوله ها از داخل رادیاتور و حوله خشک کن انجام میشود.

برای حفظ بازدهی شوفاژ و دوری از تعمیرات , بهتر است هواگیری لوله کشی و رادیاتور هراز چندی انجام شود. با انجام هواگیری شوفاژ، فشار وارد شده بر سیستم شوفاژ و لوله کشی تا حد زیادی کم میشود.

اگر فشار بیش از حد کاهش پیدا کند , هیچ کدام از رادیاتور ها گرم نخواهند شد, به خصوص طبقات بالای ساختمان. برای تقویت این فشار، باید با استفاده از دیگ فشار بالا برود.

برای سیستم گرمایشی ساختمانهای مسکونی فشار 12 تا 15 بار مناسب است. هرچه فشار بیشتر شود ، آب موجود در سیستم گرمایش فاصله زیادتری را در خانه طی می­ کند.

ساختمانهای مختلف با توجه به طبقات و ظرفیت فشارهای کاری متفاوتی را احتیاج دارند.


3 Comments

لوله کشی شوفاژ تهران | خدمات لوله کشی تهران 09129750376

سپتامبر 5, 2019 at 1:03 ب.ظ

[…] رادیاتور شوفاژ پره ای و نصب شوفاژ […]

نصب شوفاژ | رادیاتور و پکیج دیواری | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

اکتبر 26, 2021 at 11:08 ق.ظ

[…] شوفاژ نصب رادیاتور و […]

سرویس و تعمیر پکیج دیواری تجریش | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

اکتبر 26, 2021 at 11:47 ق.ظ

[…] نصب رادیاتور شوفاژ , عیب یابی , هواگیری رادیاتور […]

Leave a Reply

تماس فوری