جوشکاری لوله گاز | اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز

اجرا و تعمیرات جوشکاری لوله گاز

اجرای و تعمیرات لوله کشی گاز با جوشکاری لوله گاز

جابجایی , تغییرات و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی

اصلاح ,  تغییر مسیر و خرده کاری لوله کشی گاز

تعمیر لوله کشی گاز آشپزخانه , پکیج , مشعل موتورخانه , انشعاب گیری گاز رستورانها و مراکز پخت غذا , آبگرمکن , فر توکار , اجاق گاز رومیزی , کباب پز و سایر وسایل گازسوز

خدمات لوله کشی پایپ سرویس : 09129750376 – 22537778 سراسر تهران

جوشکاری لوله گاز

ایمنی در جوشکاری لوله گاز

اولین نکته در مورد جوشکاری لوله گاز رعایت اصول ایمنی و اجتناب از اجرای لوله کشی گازدر محیط های پرخطر میباشد . عدم وجود وسایل آتشزا و شیمیایی بخاطر خاصیت اشتعال پذیری بالا را حتما بایستی جدی گرفت .

آموزش جوشکاری لوله کشی گاز خانگی

 

تمیز کردن سطوحی که قرار است , جوش دهیم , فاکتور مهمی در گرفتن جوش و برقرار کردن اتصال قوس الکتریکی میباشد . پس با یک بورس سیمی سطح مورد جوش را ساییده تا کاملا تمیز شود . وجود براده , رنگ و روغن روی لوله اتصالات میتواند کیفیت جوش را کاهش دهد .

پس از تمیز کردن دو قطعه مورد نظر در کنار یکدیگر قرار گرفته و چند خال جوش با فاصله بین دو المان زده و پس از اینکه قطعات به هم چسبیدند , پالس اول جوشکاری را با دقت و رعایت زاویه به دست گرفتن انبر جوشکاری انجام میدهیم .

دقت کنید که هنگام جوشکاری زاویه دست شما تغییر زیادی نکند , زیرا باعث پله شدن و حرکت کردن نوک الکترود روی کار میشود .

برای جوشکاری لوله گاز در قطرهای بالای لوله اتصالات باید در لبه لوله و اتصالات یک پخ با زاویه و عمیق متناسب با سایز وجود داشته باشد . این پخ به عنوان محل جوشکاری و پرشدن با الکترود در نظر گرفته میشود .

این نوع پخها معمولا مورب و حالت فارسی بر بوده و زاویه 45 درجه دارند , اما بسته به نوع جوشکاری و سایز لوله کشی گاز ممکن است , انواع دیگری از پخ نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

جوشکاری لوله گاز در سایزهای تا 1 اینچ بدون پخ انجام میشود اما انواع پخ در اندازهای بیشتر لوله کشی گاز به شرح زیر هستند .

1-پخ جناقی 1 طرفه یا V شکل

2-پخ جناقی 2 طرفه یا X شکل

3- پخ یو شکل 1 طرفه یا U شکل

4- پخ اچ  2 طرفه یا H شکل

دستگاه جوش لوله گاز

برای شروع آموزش جوشکاری لوله گاز شما به یک دستگاه جوش و انبر , تعدادی الکترود و قطعاتی از لوله یا اتصالات برای جوشکاری نیاز دارید .

مناسب ترین دستگاه برای جوشکاری لوله گاز , دستگاه جوش اینورتر است که با سیم کشی ساختمانها سازگاری مناسب را داشته و مصرف برقی نسبتا کمی نیز دارد . دستگاه های جوش ساخت ایران از بهترین دستگاه جوشهای موجود در بازار هستند .

الکترودهای جوشکاری مناسب برای لوله کشی گاز بسته به سایز لوله اتصالات از نمره 2 تا 3 قابل استفاده هستند . اما معمولا الکترود mt12 بخاطر کیفیت خوب جوشکاری و عدم پاشش جرقه , در بین لوله کشهای گاز متدوال است . درجه دستگاه جوش نیز بسته به الکترود و قطعه مورد نظر بین 200 تا 300 درجه تنظیم میشود .

هزینه جوشکاری لوله گاز

هزینه جوشکاری لوله گاز به دو روش کنترات و متری محاسبه میشود . قیمت متری لوله کشی گاز بر اساس سایزبندی و اجرت هر متر لوله کشی گاز محاسبه میشود . بسته به متراژ و حجم کار اجرت و قیمت لوله کشی گاز از متری 15 تا 40 هزار تومان متغیر است .

بدیهی است محاسبه مصالح و قیمت لوله اتصالات , شیرالات و عایق کاری جداگانه یا توسط کارفرما تهیه شده و یا اینکه مجری با ارایه فاکتور آنرا حساب میکند .

البته در برخی موارد لوله کشی گاز متری با احتساب خرید و اجرت لوله کشی گاز به کارفرما ارایه و توافق میشود .

در روش دیگری که در کارهای نوساز رایج است , لوله کشی با اجرت یا بدون اجرت بصورت واحدی بین طرفین توافق میشود . مثلا مجری و کارفرما اجرت هر واحد لوله کشی گاز را 2 میلیون تومان توافق میکنند .

هزینه خرده کاری لوله کشی گاز نیز توافقی بوده و از حالت متری خارج میشود . کف اجرت جوشکاری برای کمترین مقدار برش و یک سر لوله کشی گاز 1/2 حداقل بین 150 تا 200 هزار تومان است .

 

 


تماس فوری