لوله کشی تک لایه پلیمری – لوله کشی پکیج با لوله سفید

لوله کشی تک لایه پلیمری – لوله کشی پکیج با لوله سفید

لوله کشی تک لایه پلیمری

اجرا و تعمیرات لوله کشی تک لایه پلیمری اجرای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

09129750376 – 22537778 سراسر تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی تک لایه آب مصرفی , لوله کشی آب سرد و گرم , شوفاژ و گاز خانگی, اجرای و ترمیم لوله کشی پکیج و رادیاتور شوفاژ آبرسانی , انشعاب گیری و اصلاحات لوله کشی تک لایه, اجرای لوله کشی آب و شوفاژ روکار و توکار.

لوله کشی لوله اتصالات تک لایه پلاستیکی ( پلیمری) مجری لوله کشی تک لایه پ پ , شرکتهای آذین لوله , یزدبسپار , وحید, یزد پلیمر و سایربرندهای لوله, مجری لوله کشی پنج لایه نیوپایپ , سوپرپایپ و فاضلاب کشی ساختمان با پلیکا , پوش فیت و پلی اتیلن.

لوله کشی تک لایه پلیمری

لوله کشی پلیمری

همانطور که میدانید تاسیسات قلب ساختمان است . با پیشرفت علم و تکنولوژی در همه عرصه ها, صنعت ساختمان هم رشد چشمگیری در سی سال اخیر داشته است.

با این پیشرفت ها و بالا رفتن عمر ساختمانها نیاز به بالا رفتن عمر تاسیسات و لوله کشی ساختمان  نیز به شدت دیده میشد.

در ساختمانهای قدیمی بیشتر از لوله کشی فلزی گالوانیزه و سیاه برای لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ در ساختمانها به خصوص در ایران استفاده میشد.

اما لوله های فلزی با تمام مزیتهایی که داشتند به علت رسوب گرفتگی پس از مدتی و پوسیدگی از داخل و بیرون موجب نشتهای بسیاری و خسارت به ساختمانها میشدند و عمر مفید ساختمانها را پایین می آوردند.

لوله کشی پکیج با لوله سفید

یکی از پرطرفدارترین استفاده های لوله کشی پلیمری تک لایه, لوله کشی پکیج با لوله سفید است, البته برخی با پیش کشیدن کیفیت لوله کشی پنج لایه و ارجحیت آن کیفیت لوله های تک لایه را زیرسوال میبرند, اما تجربه نشان داده که به خصوص برای اجرای لوله کشی روکار و حتی توکار اجرای لوله کشی تک لایه پکیج در بخش آب و رادیاتور کارایی کمتری از لوله کشی 5 لایه نداشته و قیمت لوله کشی ساختمان را نیز کاهش میدهد. برای آشنایی با جدیدترین نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان روی لینک کلیک کنید.

اتصالات لوله کشی پکیج با لوله سفید شامل اتصالات ترکیبی فلزی و برنجی و اتصالات سفید میشوند. به غیر از لوله ها, زانوی های معمولا سایز 3/4*25 زیر پکیج که معمولا 4 عدد هستند برای نصب شیر پکیج در قسمت مدار شوفاژ و آب سرد و گرم میشوند. به علاوه اینها به غیر از تعدادی زانوی ساده سایز 25 و 20 , زانوهای یک سر فلز به ازای هر رادیاتور یک جفت زانوی یا بوشن یک سرفلزی و به ازای هر عدد شیر مخلوط هم دو  عدد زانوی یا بوشن یکسر دنده میشوند. قیمت زانوهایی یکسر فلزی در لوله کشی پلیمری تک لایه سفید نسبت به اتصالات تماما پلاستیکی ارزان تر هستند.

در لوله کشی پکیج با لوله سفید پلیمری قیمت لوله شوفاژ با قیمت لوله آب سرد و گرم هیچ تفاوتی نداشته و همگی از یک نوع لوله سفید استفاده میشوند.

لوله کشی تک لایه پلیمری سفید
لوله کشی تک لایه پلیمری

 

انواع لوله های پلیمری

به همین خاطر پس از مطالعه و تحقیقات فراوان با بررسی تمام جوانب لوله های پلیمری در حدود سی سال پیش لوله های پلیمری به بازار عرضه شدند. در ایران نیز این نوع لوله ها در اوایل ده هفتاد شمسی به تولید انبوه رسیده و از آن تاریخ به بعد کارخانجات زیادی در این زمینه فعالیت داشته و دارند.

لوله های پلیمری آب چند نوع مختلف میباشند. 1- لوله های پلی اتیلن که بیشتر برای مصارف آبرسانی و آبیاری قطره ای مصرف شده و به رنگ سیاه میباشند.

2- لوله های پلی پروپلین که در ابتدا در ایران به رنگ سبز نامیده میشدند و پس از چند سال با رنگ سفید تولید شدند.

3- لوله های سه لایه یا کامپوزیت که لوله پلی پروپلین با یک لایه آلومینیوم تولید میشوند.

4- لوله های پنج لایه که با تلقیقی از پلیمر pex  و آلومینیوم به بازار ارایه میشوند.

5- انواع دیگر لوله با ساختار کلی فوق اما با اجرای کمی متفاوت , مانند لوله کشی غلاف دار.

لوله پلی پروپیلن

لوله های پلی پروپلین یا پ پ به خاطر پلیمرهای به کار رفته در آن به این نام مرسوم هستند . البته در کشور ما به نامهای دیگری از قبیل لوله سبز , لوله سفید , لوله پلاستیکی , لوله آذین , لوله یزد نیز نامیده میشوند.

لوله اتصالات پلی پروپیلن بوسیله دستگاه اتو لوله و لقمه های مخصوص هر سایز به یکدیگر جوش میخورند. لوله پلی پروپیلن در سایزهای 20 , 25 , 32 ,40 , 50 , 63 , 75 , 90 و 110 به بازار عرضه میشوند.

البته سایزهای مصرفی این لوله های بیشتر  تا سایز 63 میلیمتر هستند . لوله اتصالات پلی پروپلین برای لوله کشی آب سرد و گرم بسیار مناسب هستند و در لوله کشی شوفاژ نیز از آنها استفاده میشود .

معایب لوله تک لایه

از معایب لوله تک لایه میتوان به شل شدن آنها در هنگام لوله آب گرم طولانی مدت و مقاومت پایین آنها در برابر یخ زدگی و افت فشار آب خصوصا در سر جوش اتصالات میباشد.

به همین خاطر بهتر است با رعایت اصول لوله کشی وسایزبندی پس از اتمام  لوله کشی آنها را بست کاری و محکم کرده و در لوله کشی های روکار عایق شوند , تا در زمستان یخ نزنند.

لوله کشی سفید پلاستیکی

با تمام نقاط ضعفی که در لوله های سفید موجود است به  علت اجرا و تعمیرات آسان و قیمت مناسب آنها و همچنین دسترسی و حمل آسان و هزینه اجرای پایین آنها , این روزها در تهران و سایر شهرهای ایران لوله کش سفید پلاستیکی بسیار مرسوم و رایج هستند.

لوله کشی آذین

شرکتهای زیادی از قبیل شرکتهای داخلی و ترکیه ای در بازار لوله های پلی پروپیلن فعالیت دارند. اما شرکت گیتی پسند با راه اندازی خط تولید این محصول با نام آذین لوله سپاهان و با عرضه

انبوه و قیمت نسبتا مناسب و کیفیت قابل رقابت با برندهای دیگر سهم عمده بازار ایران را دست گرفت. از همین رو به لوله های پلی پروپلین لوله های آذین نیز میگویند.

لوله کشی تک لایه پلیمری با لوله اتصالات یزد نیز از معروفیت خوبی در این زمینه برخوردار هستند اما به خاطر قیمت بالاتر فروش و رواج کمتری نسبت لوله اتصالات آذین دارند.

لوله کشی شوفاژ پلیمری

وزن پایین لوله پلیمری، سهولت اجرا، سرعت اجرای لوله کشی، عدم ته نشین شدن املاح آب  بعد از چندین سال ،انعطاف پذیری اجرای کار از ویژگیهای منحصر به فرد لوله های سبز یا پلیمری میباشد.

انجام لوله کشی شوفاژ پلیمری یا سفید بسیار آسان بوده و سرعت زیادی به کار میدهد. این لوله ها در اندازه ای متفاوت  برای کاربردهای گوناگون تولید و عرضه میشوند. و این ویژگی امکان آبرسانی و انشعاب گیری و لوله کشی شوفاژ را راحت میکند.

لوله کشی شوفاژ روکار

با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات جدید در زمینه لوله اتصالات نیز  تغییر و تحولاتی انجام شد. لوله کشی شوفاژ و رادیاتورها را قبلا با استفاده از لوله های جوشی سیاه انجام میدادند. اجرا و تعمیرات این لوله ها نقایص و نقاط ضعف فراوانی داشت .

سختی و مصایب لوله کشی و تعمیرات، وزن بالای لوله ها، زنگ زدگی داخلی و پوسیدگی به عللی که گفته شد  استفاده کردن از متریال نوین بیشتر مورد توجه فرار گرفت

به ویژه  با روی کار آمدن لوله های پلیمری سفید که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفت. لوله های تک لایه به خاطر سهولت اجرا و عدم زنگ زدگی و رسوب پذیری کم بسیار رواج پیدا کرده اند. این نوع لوله کشی به صورت جوشی با اتو انجام میشود.

لوله کشی رفت و برگشت شوفاژ از پکیج یا موتورخانه که ابتدای مسیر قرار دارد شروع شده و در مسیر به هر رادیاتور یک انشعاب رفت و برگشت وصل می شود.

البته باید اشاره کرد که بهتر است برای اجرای لوله کشی شوفاژ از لوله اتصالات پنج لایه کمک مصرف کرد. به دلیل اینکه لوله های تک لایه  در برابر حرارت بالا حالت پذیر بوده و احتمال دچار خسارت شود که برای استفاده مناسب باید به گرمای زیر 60 درجه داشته باشد.

لوله کشی آب سفید

لوله کشی آب با لوله های سفید بسیار مرسوم و راحت است. قیمت ارزان و کیفیت مناسب لوله کشی سفید پلیمری باعث گرایش بیش از پیش مجریان و مالکین خانه ها به این نوع لوله کشی شده است.

لوله کشی آب سرد و گرم به صورت زوج با رعایت اصول استاندارد لوله کشی اجرا میشود.  لوله کشی آب لوله کشی تک لایه پلیمری باید به گونه ای انجام شود که فشار آب اولین شیر مصرف کننده با آخرین شیر مصرف کننده در ساختمان اختلاف فاحشی نداشته باشد.

قیمت لوله کشی سال 1402

قیمت لوله کشی سفید سال 1402 افزایشی حدود 10 تا 15 درصدی نسبت به سال 1401 پیدا کرده است. البته برای لوله کشی آب و شوفاژ قیمتها بیشتر به صورت کنترات و چکی میباشد.

قیمت لوله کشی آپارتمان نیز برای هر واحد آپارتمان از 7 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان بستگی به میزان لوله کشی و روکار و توکار بودن و سایر فاکتورها متغیر میباشد.

لوله کشی تک لایه پلیمری برای پروژه های بزرگ بیش از هزار متر طول لوله کشی قیمت حدودی 40000 تا 80000 تومان میباشد. البته سایز لوله کشی و نقشه و مسیر لوله کشی از پارامترهایی هستند که در قیمت تاثیر دارند.

 


Leave a Reply

تماس فوری