لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی آب سرد و گرم

اجرا , تعمیرات و لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی روکار و توکار با لوله های تک لایه ,پنج لایه و فلزی تلفن: 09129570376

هدف از اجرای لوله کشی آب سرد و گرم , آبرسانی شرب  بهداشتی از مبدا آب سرد و گرم به مقصد مصرف آب میباشد.

مبدا آب سرد و گرم معمولا با هم متفاوت هستند , اما مقصد مصرف لوله کشی آب شیرالات بهداشتی سرویس آلات بهداشتی , آشپزخانه و سایر مصارف ساکنین یک ساختمان مسکونی,تجاری یا صنعتی میباشد.

شروع لوله کشی یا مبدا آب سرد در یک ساختمان, کنتور آب شهری , منبع ذخیره آب,پمپ آب ساختمان میباشد.

سایز لوله کشی آب سرد و گرم :

برای بهره برداری مناسب ساکنین از لوله کشی آب سردوگرم داشتن یک فشار حداقلی برای رساندن آب به دورترین شیر آب و مصرف کننده لازم میباشد. بدین منظور داشتن نقشه و سایزینگ لوله در هنگام اجرای لوله کشی ضروری به نظر میرسد.

لوله پلیمری تک لایه و پنج لایه در حال حاضر رایج ترین نوع لوله کشی در ایران و تهران میباشند. لوله های پنج لایه  معمولا از سایز 16 میلیمتر تا سایز 63 میلیمتر کاربرد نسبتا خوبی دارند .

در سایز های بالاتر برای ساختمانهای بلند مرتبه معمولا از لوله های گالوانیزه سفید استفاده میشود.لوله های تک لایه سفید پلیمری نیز از سایز 20 میلیمتر به بالا شروع میشوند که معادل 1/2 اینچ فلزی است. سایز لوله بسته به زیر بنا , اقلیم منطقه , فشار آب شهر و پمپ و میزان مصرف تعیین میشود.

تعمیر لوله کشی آب

در سازه ای  بلند مرتبه  معمولا یک یا چندرایزر برای انتقال  لوله های آب در نظر گرفته می شود. هر کدام از لوله های اصلی  در ابتدای مسیر بایستی شیرفلکه داشته باشند.

در انشعاب گیری در طبقات نیز حتما شیر فلکه ورودی برای کلیه لوله های سرد و گرم شرب تعبیه شود.سپس پخش آب سرد و گرم مصرفی در واحدهای آپارتمانی تیپ  سرویس های ساختمان قبلی انجام میپذیرد.

در صورتی  وجود   سقف کاذب , میتوان  لوله کشی در هر واحد در داخل سقف کاذب همان طبقه انجام شود. علاوه بر دو لوله  آب سرد و آب گرم رفت , اصولا یک لوله کشی برگشت هم برای آب گرم مصرفی انجام شود. این لوله کشی  معمولا از آخرین شیر مخلوط  گرفته می شود و در محل ورود به شیر رفت آب گرم متصل میشود.

لوله کشی آب روکار :

فلسفه وجودی لوله برگشت آب گرم گردش دائمی آب بین لوله ها و شیرهای مختلف و منبع آب گرم است . این لوله کشی  باعث می شود که با باز کردن شیر آب گرم در مدت کمتری به آب گرم دست پیدا شود. و از اتلاف  آب جلوگیری به عمل آید. لوله کشی آب روکار سرد و گرم برگشت ندارد.

مقصد از لوله کشی انتقال آب سرد و گرم  از نقطه ای به نقطه ای دیگر میباشد. هدف از لوله کشی آب در ساختمان ها ارسال  و توزیع آب شرب و تصفیه شده جهت آشامیدن و مصارف دیگر دستگاه های بهداشتی میباشد.

لوله کشی آب سرد و گرم تهران :

لوله کشی آب سرد و گرم   گرچه کار  معمولی  به نظر می رسد

اما اگر مطابق با موازین , استاندارد و اصول لوله کشی  و با نقشه های طراحی شده انجام نشود., علاوه بر اینکه ضرر  اقتصادی ممکن است ضرر و زیان های دیگر از جمله  اجرای عملی به وجود آورد .

خرابی سقف و کف ساختمان و عایق کاری و ایزوگام سرویس بهداشتی از خساراتی است که ترکیدگی لوله میزند. بنا بر اصول گفته شده  باید لوله کشی ساختمان را استاندارد و با رعایت موازین مهندسی اجرا کرد.

لوله و اتصالات بخش اصلی  از لوله کشی است که اتصالات به منظور تغییرمسیر لوله کشی, اتصال دو لوله به یکدیگر اتصال به شیرهای قطع کن و مصرف کننده ها و اتصال به شیرالات استفاده میشود.

و انواع گوناگون در اندازه های  متفاوت  عرضه می گردد.اتصالات دنده ای که در لوله کشی  آهنی کاربرد دارد و از اتصالات دنده ای می توان در انتقال آب و گاز  در لوله کشی ساختمان که به صورت جوشی و در طراحی های با فشار بالا از آن می شود نام برد. اتصالات فیتینگی که با روش ریخته گری از چدن ساخته می شوند.

فلنج یک اتصال در سر لوله های سایز بالا میباشد, که با نمونه ی مانند خودش  در قسمت دیگر اتصال می یابد. نوع دیگر فلنج ها به صورت دو قطعه ایی بوده که به صورت پیچ و مهره و یا به وسیله جوشی به یک دیگر متصل میشود.

زانو ؛ سراهی , بوشن , تبدیل , سراهی تبدیلی , مغزی , نیپل از اتصالات فلزی لوله کشی هستند.

برای آب بندی در لوله کشی از خمیر,کنف , نوار تفلون , تفلون مایع استفاده میشود. برای عایق کاری لوله کشی از پشم شیشه یا فوم های الاستومری استفاده میشود.

برای ثابت نگهداشتن لوله بر روی دیوار و سقف از بست پایه دار دیواری ,گلابی یا بست سقفی است.

سیستم لوله کشی سرد و گرم می تواند سیستم بسیار معمولی  متشکل تنها از تعدادی لوله و یا سیستم بسیار متفاوت  متشکل از صدها لوله باشد این سیستم می تواند

به سادگی یک لوله منفرد باشد که آب در یک منبع به مخزن دیگر منتقل می کند یا سیستم پیچیده ایی تعداد زیادی اتصال باشد که آب را در منطقه وسیعی پخش می کند و یا سیستمی که آب را به قسمتی میرساند.

لوازم لوله کشی آب سرد و گرم

لوله ها می توانند دارای ارتفاع گوناگونی در اول و اخر و سایزهای متنوعی باشند شبکه های لوله کشی ممکن است شامل منبع ذخیره منبع تحت  فشار پمپ ها،شیرالات ،ترمومتر ها ، مبدل ها و سایر وسایلی باشند که روی فشار و مسیر  آب تاثیر می گذارند.

لوله کشی آب سرد و گرم باید تحت فشار تست 10 بار قرار بگیرد. فشار 10 بار و دمای 65 درجه حداکثر دما و فشار آب در ساختمان میباشد.برای اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم در سراسر تهران با ما تماس بگیرید.

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم
لوله کشی آب سرد و گرم

 

 


تماس فوری