لوله کشی پکیج دیواری | پنج لایه و تک لایه , روکار و توکار

لوله کشی پکیج دیواری | پنج لایه و تک لایه , روکار و توکار

لوله کشی پکیج دیواری

اجرا و تعمیرات لوله کشی پکیج دیواری

اجرای لوله کشی شوفاژ پنج لایه و تک لایه

09129750376 – 22537778 شبانه روزی    سراسر تهران

نصب و جابجایی پکیج شوفاژ دیواری و مخزنی

لوله کشی آب , رادیاتور و گاز پکیج شوفاژ

تبدیل لوله کشی موتورخانه مرکزی به لوله کشی پکیج دیواری

اجرای لوله کشی و نصب رادیاتور شوفاژ

تبدیل لوله کشی آبگرمکن به لوله کشی پکیج دیواری

لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه پرسی و کوپلی و تک لایه پلاستیکی

لوله کشی پکیج دیواری

لوله کشی پکیج شوفاژ

با توسعه شهرها و پیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه ها , فناوری در زمینه بالابردن رفاه انسانها نیز به یک نیاز جدی تبدیل شد.

به طور سنتی استفاده از آبگرمگن و موتورخانه مرکزی در ایران از دیرباز بنا به بافت شهری و روستایی از استقبال خوبی برخوردار بود اما هر کدام از آنها مشکلات عدیده ای را پیش روی ما قرار میدادند.

در سیستم آبگرمکن ها عدم وجود سیستم گرمایش محیطی و در موتورخانه های مرکزی هزینه های خرید و راه اندازی بالا و از همه مهمتر نگهداری گرانتر موتورخانه و عدم استقلال هر واحد مسکونی از این مشکلات بود تا اینکه با تلفیقی از این دو پکیج شوفاژ اختراع و به بازار عرضه شد.

هر چند که از لحاظ ساختار پکیج شوفاژ عملکرد کلی شبیه موتورخانه شوفاژ دارد اما در عمل و جزییات تفاوتهای فراوانی دارند . از این رو لوله کشی پکیج شوفاژ نیز اجرای تا حدی متفاوت از شوفاژ دارد.

 

لوله کشی پکیج دیواری تهران

 

لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری

خصوصیات منحصر به فردی که پکیج شوفاژ دیواری دارد باعث استقبال بی نظیر آن شده است. خصوصیاتی مانند مصرف برق و گاز پایین , استقلال مصرف کننده , تنظیمات دلخواه و متنوع و قیمت مناسب از پارامترهایی است که در پکیج دیواری شاهد آن هستیم.

در حال حاضر بسیاری از سازندگان ساختمانهای نوساز و مالکین خانه های قدیمی استفبال زیادی از نصب پکیج و جایگزینی آن به جای سیستم های موتورخانه و آبگرمکن انجام میدهند.

لوله کشی پکیج دیواری از استانداردهای و مقررات خاص خود پیروی میکند. پکیج دارای چهار قسمت  لوله کشی است :

لوله کشی گاز که وظیفه تامین گاز مشعل پکیج را بر عهده دارد.

لوله کشی آب ورودی سرد از کنتور یا منبع به پکیج دیواری

لوله کشی شوفاژ ها که از پکیج دیواری شروع شده و بین رادیاتور شوفاژ های آپارتمان توزیع میشود.

لوله کشی آب مصرفی خروجی که آب گرم تولید شده توسط پکیج را شیرالات و مصرف کننده ها توزیع میکند.

از مهمترین فاکتورها در لوله کشی پکیج دیواری، انتخاب مسیر است.

لوله کشی پکیج روکار

بسیاری از مواقع ما به دلایلی منجمله هزینه و عملیات ساختمانی مجبور میشویم لوله کشی پکیج روکار اجرا کنیم.

از نظر فنی لوله کشی پکیج دیواری هیچ مشکلی ندارد و فقط ممکن است از لحاظ زیبایی و در معرض دید بودن , ما را در اجرا به شک بیاندازد.

لوله کشی پکیج باید طوری اجرا شود  که کوتاه ترین مسیر با کمترین پیچ و خم برای رسیدن آب شوفاژ به صورت یکنواخت به تمام رادیاتور انجام شود. در لوله کشی پکیج روکار باید از نقاطی و مسیرهایی لوله کشی کنیم که علاوه بر رعایت نکات فنی فوق کمتر در دید باشد و از گوشه و کنار و پشت کار انجام شود.

معمولا لوله کشی پکیج بسته به محل نصب از آشپزخانه ؛ بالکن ؛ تراس یا مکانی این چنینی آغاز شده و به رادیاتور ها رفت و برگشت انجام میشود و یک انشعاب هم به لوله کشی آب گرم مصرفی متصل میشود.

بهترین نوع لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج بهتر است توی کار انجام شده و تست شود. بهترین نوع لوله کشی پکیج استفاده از لوله اتصالات پنج لایه میباشد.

این لوله ها علاوه بر طول عمر بالا و مقاومت در برابر گرما از دبی و آبدهی فراوانی برخوردار هستند و اگر درست و اصولی انچام شوند تا سالها خیال شما را بابت لوله کشی راحت میکنند.

لوله کشی با لوله های فلزی که به نظر میرسد حداقل در مورد پکیج منسوخ شده باشد. لوله کشی با لوله های پلاستیکی جوشی تک لایه هم به دلیل قیمت مناسب آنها رایج است اما به دلیل مقاومت کمتر آنها نسبت به لوله کشی پنج لایه در برابر گرما بهتر است حداقل در مدار لوله کشی شوفاژ از آنها استفاده نشود.

مزیت دیگر استفاده از لوله کشی پنج لایه سایز بندی بهتر آنهاست. لوله های تک لایه با سایز 20 میلیمتر قطر شروع میشوند و لوله های پنج لایه با 16 و

لوله های 16 پنج لایه بازدهی بیشتری حتی نسبت به لوله های 20 پلاستیکی دارند. همین معیار در سایزهای بزرگتر هم صدق میکند , مثلا سایز لوله کشی 25 نیوپایپ بسیار دبی آب بهتری نسبت به لوله کشی 32 آذین لوله تک لایه دارد.

یک مورد دیگر که باید مد نظر قرار دهید ضریب انتقال حرارتی بیشتر لوله های پنج لایه نسبت به لوله های تک لایه است. بدین صورت در اماکنی که پرت حرارتی مهم است لوله تک لایه حرارت کمتری را در طول مسیر به هدر میدهد.

نحوه لوله کشی پکیج دیواری

پلان معماری ساختمان را بررسی کرده ، با دیدن نقشه ساختمان که توسط مهندس ساختتمان رسم شده محل نصب رادیاتور و چیدمان آنرا متوجه شوید.

بعد از بررسی پلان مورد نظر طرح کلی اجرا لوله کشی را در آورده ، با رسم نقشه لوله کشی پکیج دیواری و محل اتصال لوله ها مطابق با نقشه شازه و محدودیتهای موجود خواهید رسید.

در این مرحله به صورت عملی اندازه مسیر را به دست آورید تا به همان اندازه لوله تهیه شود و با بررسی متراژ و مساحت و مسیر لوله کشی با سایز بندی مناسب لوله کشی پکیج مورد نظر اجرایی میباشد .

البته ممکن است در زمان اجرا تغییرات کوچکی به وجود آید اما سعی کنید که از نقشه مورد نظر پیروی کنید. برای بازدهی بیشتر لوله کشی شوفاژ حدالامکان از زانو و اتصالات کمتری استفاده کنید , تا شوفاژ ها بهتر داغ شوند و راندمان پکیج بالاتر رود.

در هنگام طراحی لوله کشی پکیج بهتر است رادیاتور را زیر پنجره ها قرار دهیم. هر چه از طول لوله کشی کمتری استفاده شود بهتر است پس تا جایی که میتوانید مسیر لوله کشی را کم کنید.

از سایز مناسب برای لوله کشی پکیج استفاده کنید بسته به مساحت از لوله های 25 و 32 برای لوله اصلی و از لوله 25 و در برخی موارد 20 استفاده شود.

هزینه لوله کشی پکیج

هزینه لوله کشی پکیج برای هر واحد آپارتمان مسکونی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نوع لوله اتصالات مصرف شده , کنده کاری , روکار بودن یا توکار بودن لوله کشی مساحت آپارتمان , متراژ لوله کشی از مهمترین موارد تاثیر گذار در هزینه لوله کشی پکیج هستند.

دستمزد لوله کشی پکیج نیز با توجه به موارد زیر متغیر میباشد. همانطور که میدانید اجرت اجرای لوله کشی پنج لایه از لوله کشی تک لایه بیشتر است.

با همه این تفاصیل هزینه تمام شده لوله کشی پکیج با جنس برای یک واحد 80 متری مبلغ 1500000 تا 2000000 تومان میباشد که البته ممکن است با تغییر قیمت اجناس بیشتر شود.

برای نهایی کردن هزینه لوله کشی بایستی از محل بازدید شود. برای براورد قیمت لوله اتصالات و اجرت لوله کشی میتوانید با ما تماس بگیرید تا اسرع وقت با بازدید از محل قیمت نهایی را خدمت شما اعلام کنیم.

 

 

 


Leave a Reply

تماس فوری