خرید لوله مانیسمان

  • 0

خرید لوله مانیسمان

خرید لوله مانیسمان

برای استعلام قیمت و خرید لوله مانیسمان در وزن های مختلف و برندهای متفاوت به فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مراجعه کنید. 09129725653 pipebazar.ir

از انجا که که خرید لوله مانیسمان بسته به کاربردهای متفاوت و محل استفاده تنوع وزنی و برندی و حتی آلیاژی زیادی دارد, بهتر است پیش از خرید لوله مانیسمان اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده تا به ازای پولی که پرداخت میکنید, بهترین خرید را با بالاترین کیفیت انجام دهید.

ابتدا لازم است یک توضیح کوتاه راجع به اینکه لوله مانیسمان چیست و با چه روندی تولید میشود, بدهیم. لوله های فولادی دسته بندی ها مختلفی از جمله لوله درزدار, لوله مانیسمان بدون درز و لوله اسپیرال داشته که در صنایع مختلف از جمله لوله کشی گاز ساختمان, صنایع نفت و گاز, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی صنایع مواد غذایی و داروسازی, خودروسازی و دیگر صنایع سبک و سنگین کاربرد دارند.

لوله مانیسمان نوعی لوله است که با تراش دادن شمش هایی به سطح مقطع گرد تولید شده و آلیاژ خاصی از فولاد کربن استیل دارد. بر خلاف لوله های درزدار که توسط نورد کردن ورق و جوش لب به لب تولید میشوند, لوله مانیسمان تکنولوژی تولید پیشرفته تر و هزینه تولید بیشتری داشته و به همین دلیل قیمت خرید لوله مانیسمان نسبت به انواع لوله های فولادی بیشتر است.

لوله مانیسمان از نظر وزن و ضخامت انواع مختلفی داشته و در کلاس های لوله مانیسمان رده 20(معمولی) , رده 40 , رده 80 و رده 160 تولید میشوند. بیشترین مصرف لوله مانیسمان مربوط به لوله های رده 20 معمولی و رده 40 بوده و اغلب در لوله کشی گاز و آتش نشانی و صنایع دیگر استفاده میشوند.

لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 کلاس و وزن بالایی داشته و قیمت بالایی دارند و در برخی صنایع خاص بالادستی با فشار کاری بالا استفاده میشوند.

خرید لوله مانیسمان

قیمت خرید لوله مانیسمان

همانطور که گفته شد, قیمت لوله مانیسمان بر اساس سایز,وزن و ضخامت لوله تعیین میشود. البته برند, آلیاژ و عرضه و تقاضا نیز از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت لوله مانیسمان هستند.

در ایران لوله مانیسمان اهواز و لوله مانیسمان کاوه دقیق از تولیدکنندگان عمده لوله مانیسمان هستند, اما بنا به دلایل اقتصادی و فنی توان تامین نیاز داخل را نداشته و بخشی از نیاز داخلی از طریق لوله مانیسمان وارداتی تامین میشوند.

لوله مانیسمان اهواز یکی از برندهای معتبر در ایران و خاورمیانه بوده و بخشی از محصولات آن صادر میشود و در حال حاضر سایز 1/2 و 3/4 اهواز به دلیل مسایل فنی کار نکرده و از سایز 1 اینچ به بالا تولید دارد. به دلیل کیفیت بالای لوله مانیسمان اهواز رده 40 بالاترین قیمت را در بین رقبای داخلی و خارجی داشته و طرفداران زیادی دارد.

کارخانه کاوه دقیق نیز کیفیت نسبتا خوبی داشته اما بخش قابل توجهی از لوله های مانیسمان در بازار  لوله های وارداتی ساخت کشور چین هستند.

در حال حاضر قیمت لوله مانیسمان رده 20 یا معمولی سایز 20 حدود 400 هزار تومان, سایز 3/4 اینچ 600 هزار تومان, سایز 1 اینچ 900 هزار تومان, سایز 11/4 اینچ 1/400 , سایز 11/2 اینچ 2 میلیون تومان و سایز 2 اینچ حدود 2/5 میلیون تومان است. این قیمتها مربوط به لوله های وارداتی چینی هستند.

قیمت خرید لوله مانیسمان رده 40 در حدود 15 تا 25 درصد نسبت به لوله مانیسمان رده 20 معمولی گران تر بوده و البته به وزن هر شاخه , سرتیفیکیت و حتی برند لوله نیز بستگی دارد. سرتیفیکت CERTIFICATE یک گواهینامه استاندارد و مشخصات فنی است که برای تطبیق با وندورلیست پایپینگ و تاسیسات مکانیکی هر پروژه ای بایستی همراه با خرید لوله به مشتری ارایه شود.

نکات مهم در استعلام قیمت لوله مانیسمان

در هنگام خرید لوله مانیسمان به این نکته توجه کنید که لوله های درزدار را با تقلب به عنوان لوله مانیسمان به شما تحویل ندهند. لوله های درزمخفی نوعی از لوله های درزدار هستند که با روش های خاصی درزهای آنرا از بین برده و شاید با یک نگاه ساده پی به درزدار بودن آنها نبریم و برای فهمیدن این مساله بایستی متخصص کار بود. در عین حال میتوان با اعتماد به فروشندگان معتبر خیال خود را بابت این موضوع راحت کنید.

برندها و شکل ظاهری لوله مانیسمان به خصوص لوله اهواز و کاوه دقیق مانع از تقلب در فروش لوله مانیسمان ایرانی میشود,اما به دلیل اینکه لوله های وارداتی اسامی مختلفی داشته ممکن است به ندرت در هنگام خرید لوله مانیسمان دچار چنین مشکلاتی شوید.

برای رفع چنین مواردی استعلام قیمت و خرید لوله مانیسمان را از نمایندگی لوله و اتصالات پایپ بازار انجام دهید.


Leave a Reply

تماس فوری