علت خرابی و تعمیر سیفون توالت دستشویی ایرانی و فرنگی

تعمیر سیفون توالت

عیب یابی و تعمیر سیفون توالت ایرانی,شترگلویی,سیفون فرنگی و سرویس بهداشتی, نصب و تعویض قطعات سیفون فلاش تانک,فلاش والو و مخزن فرنگی.

سیفون ها قطعات و اتصالاتی هستند که در لوله کشی ساختمان برای جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب به محیط کار گذاشته میشوند. از لحاظ شکل ظاهری تا حدی شبیه حرف U بوده و همواره مقداری آب در آنها وجود دارد. وجود آب در سیفون توالت اعم از فرنگی یا ایرانی مانع عبور بوی نامطبوع فاضلاب میشود.

در یک آپارتمان مسکونی انواع مختلفی از سیفون ها از قبیل سیفون زیر سینک ظرفشویی, سیفون روشویی, سیفون یا شترگلویی توالت ایرانی و سیفون یا مخزن توالت فرنگی وجود داشته که بسیاری از مردم به فلاش تانک( سیفون دیواری) و فلاش والو یا مخزن پرکننده سیفون ها نیز سیفون میگویند.

ما در این بخش به بررسی اجمالی نحوه تعمیر سیفون توالت ایرانی, فلاش تانک توالت ایرانی و علت خرابی و تعمیر سیفون توالت فرنگی میپردازیم.

تعمیر سیفون توالت ایرانی

خرابی های سیفون توالت در سرویس بهداشتی ایرانی شامل دو قسمت است. اولی مربوط به خرابی فلاش تانک و فلاش والو یا شیر گازی میشود که بعد از استفاده از توالت ایرانی توسط کاربر موجب تخلیه شترگلویی توالت شده و آب تمیز را جایگزین محتویات کثیف شترگلو میکند. دومین خرابی هم مربوط به نشتی و شکستگی یا حتی گرفتگی شترگلویی یا سیفون توالت ایرانی است.

خرابی های فلاش تانک شامل 3 نوع هستند. بخش اولی مربوط به سیستم پرکن فلاش تانک است که معمولا با تعویض شناور دوتکه یا فلوتر آسانسوری فلاش تانک قابل حل هستند.

بخش دوم مربوط به سیستم تخلیه فلاش تانک است که به دلیل خرابی مکانیزم تخلیه ناشی از خرابی لاستیک, نقص در مکانیزم تخلیه و دکمه فلاش تانک و یا انسداد در لوله منتهی به کاسه توالت رخ میدهد.

تعویض مکانیزم تخلیه یا واشر و لاستیک سیفون دیواری توالت یا باز کردن مسیر لوله تخلیه سیفون دیواری توالت راهکار تعمیر سیفون توالت است.

اما در سرویس بهداشتی ایرانی ممکن است برای شترگلویی یا سیفون فاضلاب نیز مشکلاتی بروز کند که احتمالا با نشت به طبقه زیر بروز میکند. با بررسی شترگلویی بایستی تعیین نمود که آیا میتوان علت خرابی سیفون توالت که میتواند شامل شکستگی و ترک یا جداشدن چسب و واشر باشد و یا ایرادهای دیگر داشته باشد.

علت خرابی سیفون توالت

یکی از عمده مسائلی که ممکن است در پاره ای از اوقات سبب آشفتگی خاطر ساکنین خانه شود، مشکلات عدیده ای ناشی از سیفون توالت است, که برای این منظور می بایست هر چه زودتر اقدامات لازم را در جهت تعمیر سیفون توالت به عمل آورد تا از مشکلات بعد از آن جلوگیری به عمل آورد.

در ادامه مطلب در خصوص تعمیر سرویس بهداشتی و تعمیر آن سخن به میان می آوریم, و أکیدا توصیه ما بر این است که اگر هیچ گونه تخصصی در زمینه تعمیر سیفون توالت ندارید، می بایست حتما مراتب را به یک تعمیرکار و متخصص در این حیطه کاری سپرد تا وی با تجربه و دانش خود در این زمینه به تعمیر آن جامه عمل بپوشاند.

لوله کشی ساختمان و تعمیرات مربوطه یک رشته کاملات تخصصی است و هرگونه دست بردن ناشیانه توسط افراد غیرمتخصص میتواند هزینه های زیادی را برشما تحمیل کند.

تعمیر سیفون توالت ایرانی

سیفون توالت

پیش از هر چیزی باید به این مسئله تکیه ورزید که سیفون توالت یکی از مهمترین بخش هایی به شمار می رود که در هر توالتی مورد کاربست واقع گردیده است و مربوط به سیستم لوله کشی ساختمان می باشد.

در اینجا با توجه به اینکه سیفون توالت در سیستم لوله کشی فاضلاب توالت چه از نوع توالت فرنگی و چه از نوع توالت ایرانی آن نقش مهم و پررنگی را ایفاء می نماید؛ در نتیجه می بایست تعمیر سیفون توالت را نیز به متخصصین این حیطه کاری سپرد تا از سلامت سیفون توالت خود در طی سالهای مدیدی اطمینان خاطر نمود.

تعمیر سیفون توالت

بغیر از نشتهای حاصل از خرابی قیرگونی و ایزوگام سرویس بهداشتی و یا فرسوده شدن بندکشی کف سرویس بهداشتی اکثر موارد نشتی سرویس بهداشتی به همکاران ما در زمینه لوله کشی مربوط میشود.

برای تعمیر سیفون توالت با توجه به انواع آن علت و عوامل مختلف و متنوعی می تواند در این امر دخیل باشند که هر کدام تخصص خاص خود را می خواهد و می بایست حتما با در جریان نهادن مراتب قضیه به لوله کش های ساختمانی و یا متخصصین این حوزه کاری اقدامات لازم را در خصوص تعمیر سیفون توالت صورت داد. عمده دلائل تعمیر سیفون توالت چکه کردن و هدر رفتن مقدار شایان توجهی از آب می باشد که اگر نسبت به تعمیر تحت چنین شرایطی هیچ گونه اقدامی صورت نگیرد، ممکن است حوادث زیادی را در پی داشته باشد که از آن جمله نم دادن سقف و دیوار خانه مسکونی خود و یا همسایه خود می باشد بنابراین ابتدایی ترین کار ممکن پس از مشاهده چکه و هدر رفتن آب ، تماس با یک فرد متخصص و حاذق در این زمینه است.

برای تعمیر سیفون توالت طبیعتا با توجه به نوع فرنگی و ایرانی مراحل اجرای کار متفاوت می باشد, که در این بین تعمیر سیفون توالت ایرانی نسبت به نوع فرنگی خود با دردسرهای بیشتری رو به رو خواهد بود که حتی منجر به کَندن و تخریب و تعویض سیفون توالت می گردد که در مرحله بنایی ابتدای ساختمان به صورت اصولی و کاربردی به کار گرفته نشده است. ولی به هر حال آنچه مهم است، تعمیر سیفون توالت بدون هیچ گونه تأخیر و امروز و فردا کردن می باشد تا از ایجاد رطوبت و نمناکی دیوارهای توالت جلوگیری به عمل آورد.

زدودن بوی بد سیفون توالت

یکی دیگر از نشانه های خرابی سیفون که منجر به تعمیر سیفون توالت می گردد، بوی بد سیفون توالت ناشی از خرابی آن است که برای زدودن این بوی بد می بایست برای تعمیر آن اقدامات لازم را صورت داد.

علت پدید آمدن این بو ممکن است بر اثر نصب اشتباه سیفون توسط یک لوله کش ناکارآمد و یا کم شدن ارتفاع آب در سیفون توالت باشد, که حتما برای تعمیر سیفون توالت در چنین شرایطی می بایست مبادرت ورزید.

برای امتخان میتوانید با ریختن چند لیتر سرکه و جوش شیرین داخل چاه توالت از شر بوی بد فاضلاب خلاص شوید و اگر اینکار افاقه نکرد بایستی بایک لوله کش خبره مشورت کنید تا اگر به کاری اساسی تر نیاز است انجام دهید.

 


تماس فوری