نصب شیرآلات ساختمانی-سرویس بهداشتی + قیمت

نصب شیرالات

نصب شیرالات و لوازم بهداشتی و ساختمانی

تلفن : 09129750376-22537778 سراسر تهران , کلی و جزیی

تهیه و نصب شیرالات بهداشتی ساختمان, تعمیرات , جابجایی و نصب توالت فرنگی و کلیه لوازم بهداشتی, نصب لوازم بهداشتی , اکسسوری و آیینه باکس, نصب , تعویض و تعمیر شیر مخلوط و اهرمی دوش حمام, نصب شیر سینک ظرفشویی, دستشویی و توالت ایرانی فرنگی, نصب , تعمیر و تعویض شیرفلکه و شیرهای گاز ورودی واحد و موتورخانه, نصب و تعمیرات توالت فرنگی روکار و توکار (وال هنگ) , فلاش تانک و  بیده نصب و جابجایی روشویی کابینتی , سنگ, چینی , معمولی , پایه دار و بدون پایه, نصب تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی . آیینه باکس , فول ست و لوازم جانبی شیرالات نصب رادیاتور پره ای , تجمیع و کوپل کردن و حذف رادیاتور معیوب , نصب بالا و پایین رادیاتور, نصب و لوله کشی آب و فاضلاب شیرالات ماشین لباسشویی, نصب ماشین ظرفشویی و یخچال ساید, لوله کشی , تعویض و جابجایی شیرالات بهداشتی و ساختمانی, نصب , تعمیر و آب بندی سیفون زیر سینک آشپزخانه , روشویی و اتوماتیک, نصب , تعمیر , تعویض و شستشوی شیرالات موتورخانه مرکزی شوفاژ نصب و جابجایی پکیج شوفاژ دیواری و مخزنی آبگرمکن دیواری و لوازم تاسیساتی منزل.

نصب شیرالات بهداشتی

نصب شیرالات ساختمانی-سرویس بهداشتی

نصب شیرالات بسته به اینکه شیر مربوطه به کدام قسمت از ساختمان باشد متفاوت میباشد. برای نصب شیرالات توکار بایستی ابتدا شاسی و مغزی شیرالات توکار پیش از بنایی نصب شود و بعد ازکاشی کاری قسمت خارجی شیر نصب خواهد شد.

شیرالات روکار هم از لحاظ نصب دو نوع دارند :

شیرالات روکار یا دیواری هستند یا توکاسه

شیرالات حمام و آفتابه ای توالت از نوع شیرالات دیواری هستند. شیر ظرفشویی و روشویی نیز از انواع شیرآلات با نصب توکاسه میباشند. البته برای نصب شیرالات روشویی و ظرفشویی در لوله کشی روکار ممکن است از شیرالات دیواری استفاده شود.

شیر ها وسایلی هستند برای قطع و وصل و کنترل آب که علاوه بر آسایش ما موجب صرفه جویی در مصرف آب خواهند شد.

نصب شیرالات در سالهای ابتدایی فقط به منظور هدف اصلی آنها صورت میگرفت اما در سالهای اخیر علاوه بر قطع و وصل و کنترل , زیبایی و شکل ظاهری آنها نیز از اولویتهای مهم محسوب میشود.

این ویژگی باید به اندازه ای در ساختار شیر دخیل باشد تا هدف اصلی آن یعنی کارکرد کنترلی شیرالات را زیر سوال نبرد.

نکته دیگری که نباید فراموش کرد , استفاده از متریال استاندارد است که علاوه برافزایش طول عمر شیرالات سبب موجب میشودکه شیرالات بهداشتی باشند.

سرب و زینک که آلیاژی از سرب است از خطرناکترین موادی است که ممکن است در شیرالات بکار برده شوند.

خرید شیراالات بهداشتی ساختمان

وظیفه شیرالات بهداشتی سرد و گرم مخلوط قطع و وصل کردن و کنترل میزان آب و مخلوط آنها میباشد. در واقع عملکرد اصلی شیرآلات توزیع مناسب آب سرد و گرم خواهد بود.در حاشیه باید از به این مطلب متذکر شد که شیرالات در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و حمام نقش مهمی در زیبایی دارند. شیرالات مصرف کننده هایی میباشند که در انتهای لوله کشی آب مصرفی نصب می شوند. کار قطع و وصل کردن و کنترل جریان آب و ترکیب آب سرد و گرم را شیرآلات بهداشتی و ساختمانی انجام میدهند.

خوشبختانه شما با خرید شیرالات استاندارد ایرانی میتوانید از این لحاظ خیالتان را راحت کنید .با پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر هرساله شیرالات متنوع و جدیدترینسبت با سالهایگذشته به بازار عرضه میشود.

در گذشته شیرالات از لحاظ کیفیت و کارکرد محک میخوردند اما امروزه جای خود را به عنوان یک فاکتور برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منازل به کار به خوبی نشان داده است. از این رو بهتر است که شیرالات و لوازم بهداشتی را به صورت استاندارد نصب کنیم.

مهمترین فاکتور در حین نصب شیر ها و لوازم بهداشتی پس از محکم بودن و آب بندی بودن قطعات , نصب در جای مناسب , زاویه مناسب , ارتفاع و فاصله دقیق میباشد. شیر های مخلوط به علت مخلوط کردن آب سرد و گرم و تنظیم آن توسط مصرف کننده به این نام موسوم شده اند.

نصب شیرالات

نصب شیر مخلوط

این روزها در هر خانه تقریبا یک دست شیر مخلوط شامل چهار تکه شیر مخلوط دوش حمام , سینک ظرفشویی , شیر روشویی و شیر توالت نصب و استفاده میشود. در برخی اماکن مانند پشت بام , حیات و پارکینگ فقط یک شیر آب سرد و آب گرم به تنهایی نصب و استفاده میشود.

در گذشته فقط شیرهای مخلوط کلاسیک یا پیچی با کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه میشده است. این نوع شیرها توسط یک قسمت برنجی ثابت به نام چپ گرد و یک مغزی برنجی متحرک مجهز به یک واشر لاستیکی آب بندی میشوند. رسوب گرفتن و خوردگی چپ گرد و از بین رفتن واشر لاستیکی از علل چکه کردن آب از شیرهای آب قدیمی و نقطه ضعف عمده این نوع شیرها محسوب میشود.

این شیرها نسبت به شیرهای اهرمی از قیمت پایین تری برخوردار هستند و از لحاظ ظاهری هم ساده و معمولی به نظر میرسند.

نصب شیرالات دیواری

جهت نصب شیرآلات دیواری حمام و دستشویی به دو لنگی یا رابط مواج احتیاج است کهمعمولا در پک شیرالات موجود است. یک عدد لنگی برای آب سرد و یک عدد جهت نصب لوله  آب گرم می باشد . لنگی یکی از اتصالات زاویه داری است که از دو طرف رزوه دار می باشد. برای نصب شیر نخست یک لنگی را با نوار تفلون کاملا میپیچیم . بستگی به نوار تفلون مورد استفاده 10 تا 18 دور پیچیدن نوار تفلون کافی  است. با سر دیگر زانولنگ دیگر نیز اجرا میکنیم.

پس از این کار نصاب شیرالات باید لنگی را بر روی لوله کشی روی دیوار نصب کند. برای لوله های آب سرد و گرم هر یک لوله ای منحصر به فرد مشخص میباشد. معمولا لوله سمت راست برای آب سرد و لوله سمت چپ برای آب گرم نصب میشود. از آب بندی لنگی با شیر و لوله کشی به صورت محکم مطمین شوید.

پس از آن قالپاق های شیر که جهت پوشش و زیبایی ظاهری شیر استفاده میشوند را نصب کنید.  واشر 3/4 را به روی شیر قرار داده  و شیر را به روی قالپاق  قرار داده و با استفاده از آچارتخت , فرانسهویا انبر قفلی آن را کاملا بر روی لنگی متصل کنید.

نصب شیر اهرمی

اما با پیشرفت در تکنولوژی در تمام عرصه ها و تولید کاتریج شیرهای اهرمی , مدل و طرز ساخت شیرالات بهداشتی دچار یک انقلاب بزرگ شد و شیر مخلوط اهرمی به بازار تولید شد. در حال حاضر شاید بیش از هزاران مدل با دسته, اهرم و تنه های مختلف طراحی و تولید شده باشند. کاتریج یا مغزی شیرهای اهرمی نیز سایزهای و تنوع زیادی در شکل و عملکرد خود دارند که بسته به طراحی قالب شیرها  ساخته و تولید میشوند. البته در ایران متاسفانه به دلیل مشکلات در تولید هیچ شرکتی کاتریج یا مغزی شیر اهرمی تولید نکرده و مغزی کلیه شرکتها و برندهای شیرالات داخلی نیز از کاتریجهای خارجی که اغلب چینی هم هستند استفاده میکنند. در کل یک شیر مخلوط به دو صورت نصب میشود یا بر روی دیوار و یا بر روی کاسه.

تعمیر و نصب شیرالات

 

نصب شیر دوش

به صورت کلی شیرهای دوش و توالت به روی دیوار و توسط اتصالاتی مانند لنگی به اتصالات لوله کشی نصب میشوند و یا بر روی کاسه روشویی و سینک ظرفشویی نصب خواهند شد. شیرهای دیواری مستقیما توسط لوله های آب سرد و گرم تغذیه میشوند. فاصله شیر سرد و گرم یا اصطلاحا آکس آن 153 میلیمتر میباشد که در تمام شیرهای اهرمی و غیراهرمی کمابیش همین مقدار میباشد.

شیرهای توکاسه یا تک پایه توسط شیلنگ های تک پایه m10 , m8 یا سایزهای دیگر به شیر پیسوار سردوگرم متصل شده و آب ورودی آنها توسط شیر پیسوار قطع و وصل و کنترل میشوند. شیر ماشین لباسشویی , ماشین ظرفشویی و یخچال ساید نیز از شیرهای پر مصرف در ساختمانها هستند.

در برخی منازل شیرهای سینک ظرفشویی و روشویی نیزبه دلایلی از نوع دیواری استفاده میشود. پس از نصب شیرالات مختلف بسته به نوع شیر بایستی لوازم جانبی آنها نیز نصب و آببندی شوند. در شیر توالت یک شیلنگ آفتابه ای , به روی دوشیک علم ثابت دوش یا علم یونیکا یونیورست متحرک نصب خواهند شد.

علم دوش باید طوری نصب شود, که افراد نیاز به خم شدنبرای استفاده از آن نداشته باشند. ارتفاعی حدود 175 تا 195 میتواند یک فاصله معقول را بین سردوشی و سر شما ایجادکند. البته ارتفاع سر دوشهای متحرک قابل تنظیم میباشند.

نصب شیر مخلوط

نصب شیر اهرمی ظرفشویی

شیرهای سینک ظرفشویی و روشویی نیز دارای یک علم میباشندکه اکثرا علم شیرهای روشویی ثابت و علم شیرهای ظرفشویی متحرک میباشند. یک نوع شیر اهرمی ظرفشویی از نوع شیلنگی است که به نام شاوری معروف میباشند.

در هنگام نصب شیر سینک ظرفشویی ابتدا شیلنگهای آب سرد و گرم را به شیر نصب میکنیم و بعد از آن مهره نگهداره یا پیچ های و نعلی های شیر را برای سفت کردن به روی سینک یا روشویی نصب میکنیم.

نگهدارنده شیرهای دو نوع هستند یا با مهره ای که از زیر شیر سفت شده ,باعث نگهداشتن شیر میشوند و یا با نعلی تک پیچ و دو پیچ.

شیلنگ شیرهای تک پایه هم چند سایز مختلف دارند.شیلنگ های که به خود شیر وصل میشوند معمولا از نوع M10 یا M8 میباشند.از سمت شیر پیسوار ها هم مهره ها با سایز 3/8 یا 1/2 اینچ میباشند.

نصب شیر روشویی

نصب شیر روشویی هم مانند شیر ظرفشویی که تک پایه است , انجام میشود. پیش از نصب شیلنگ به شیر از سایز شیر پیسوال و همخوانی آنها با شیلنگ خود اطمینان حاصل کنید.شیلنگهای پیسوار به وسیله واشر با شیر پیسوال آب بندی شده و به تلفون احتیاج ندارند.اگر شیلنگهای پیسوار کوتاه باشند میتوان از شیلنگهای رابط همان سایز برای افزایش طول شیلنگ استفاده نمود.

نصب شیر توالت

نصب شیر توالت مانند شیر دیواری دوش حمام است. فاصله بین دو ورودی شیر یا همان آکس شیر 153 میلیمتر به صورت استاندارد میباشد.نصب شیر توالت ایرانی در ارتفاع 60 سانتیمتری انجام شود. نصب شیر توالت فرنگی نیز حدود 80 سانتیمتر میباشد. البته این موارد باید در هنگام لوله کشی و با توجه به کف سازی و ارتفاع تمام شده از کف انجام شود.

طریقه نصب شیر دستشویی

مانند شیرهای دارای چشم الکترونیکی که در شیرهای روشویی به کار برده میشوند , از یک کاتریج یا شیر برقی در ساختار شیر استفاده شده و با یک باتری تغذیه میشوند.

شیر های توکار نیز نوع متفاوتی از شیرالات میباشند که طرز نصب این شیرالات بسیار متفاوت با شیرهای معمولی است و هر نصاب شیرالاتی قادر به نصب این شیرهای نیست. این شیرها معمولا در دومرحله نصب میشوند.

مرحله نصب شاسی و زیرساخت شیر پیش از کاشیکاری صورت میگیرد و مرحله دوم و نصبقسمت اصلی شیر پس از اتمام عملیات ساختمانی انجام میشود. این نوع شیرها هم از لحاظ نصب و هم خود شیر بسیار گران قیمت هستند.

نصب روشویی

از دیگر لوازم که هنگام نصب شیرالات نصب میشوند میتوان به روشویی ها اشاره کرد. روشویی معمولا در سرویس های بهداشتی , حمام ها و درکنار توالتهای ایرانی و فرنگی برای شستشوی دست و صورت نصب میشوند.

در گذشته روشویی ها از نوع چینی و سرامیکی بودند اما با لوکس شدن ساختمانها , تحولاتیدر ساخت روشوییها نیز به وجود آمد و انواع روشویی کابینتی با کابینهای از جنس ام دی اف ,پی وی سی , چوب , شیشه , سنگ و سایر مواد لوکس به بازار عرضه شد. به طور کلی نصب آنها خیلی با روشویی ها فرقی ندارد.

در هنگام نصب روشویی علاوه بر محکم کردن روشویی باید به تراز بودن , فاصله تا در و دیوارها و ارتفاع نصب روشوییها توجه کنیم. ارتفاع نصب روشویی بسته به قد متوسط استفاده کنندگان چیزی حدود 80 تا 90 سانتیمتر میباشد.

نصب لوازم بهداشتی

ارتفاع نصب آیینه نیز در حدود 155 سانتیمتر میباشد . بدیهی است که این ارتفاع و فواصل میتواند سلیقه ای بوده و تا حدی بسته به قد ساکنین کم و زیاد شود . اما باید به توجه به قد متوسط افراد ساکن نصب شود.

نصب باکس نیز به نوع استفاده و خود شما دارد.

روشوییهای جدید در انواع پایه دار و بدون پایه نصب میشوند. استفاده از پیچ , یراق و چسبهای مناسب و ضدباکتری در نصب خوب بسیار مهم میباشد.

در ادامه به نصب توالت فرنگی خواهیم پرداخت که این روزها به دلیل ناراحتیهای استخوانی و مفصلی بسیار مورد اسقبال ایرانیها قرار گرفته است.

نصاب توالت فرنگی

در نصب فرنگی , رعایت آکس و فواصل , آب بندی بوگیر , تنظیم شناور و خروجی و محکم کردن فرنگی بسیار مهم میباشد.

در آخر کار نیز پس از نصب فرنگی به مانند شیرالات باید تست شوند . توالت فرنگی بسته به جثه کسانی که استفاده میکنند استفاده شود.

یک هیکل قوی جثه حتما بایستی از یک توالت فرنگی بزرگ استفاده کند , زیرا بر اثر استفاده بیش از وزن طراحی شده ممکن است به توالت فرنگی آسیب برسد. توالت فرنگی یا وال هنگ و فلاش تانک توکار نیز از شیرالات لوکس محسوب میشوند.

نصاب شوفاژ

در نصب رادیاتور شوفاژ  نیز به فاصله نصب شیر و دولوله رفت وبرگشت دقت کنید. عموما فاصل آکس تو آکس رفت و برگشت رادیاتور 500 میلیمتر است که البته در برخی رادیاتورها کمتر نیز دیده شده است.

پس از نصب شیر رادیاتور , کوپل کردن بایستی درپوش ماسوره های رادیاتور بسته شود. درپوش و ماسورها اتصالاتی هستند که از یک طرف رادیاتور درپوش شده و از طرف دیگر به شیر بالا و پایین رادیاتور نصب میشوند.

برای نصب شیرالات علاوه بر استفاده از شیر های مرغوب کاربرد واشر و نوار تفلون به جای خود و به میزان کافی بسیار مهم میباشد. البته کیفیت لوله کشی در کیفیت نصب شیرالات خیلی تاثیرگذار میباشد.

قیمت نصب شیرالات

اجرت و قیمت نصب شیرالات بهداشتی ساختمانی بستگی به تعداد و البته نوع شیرالاتی که قرار است نصب شوند دارد. برای تعویض و نصب یک شیر آشپزخانه , دوش , روشویی یا توالت دستمزد نصب شیرالات از حدود 140000 تومان تا 190000 تومان میباشد.

اگر تعداد شیرهایی که قرار است نصب شود از تعداد چهار پنج عدد بالاتر برود , ممکن است هزینه نصب شیرالات تا 50 درصد کاهش پیدا کند .

قیمت نصب توالت فرنگی نیز مانند شیرالات در همان رنج قیمتی است و اجرت نصب روشویی کابینتی هم همینطور , با این تفاوت که دستمزد نصب روشویی اگرکه آیینه باکس هم برای نصب وجود داشته باشد کمی افزایش پیدا خواهد کرد .

قیمت نصب شیرالات نیز معمولا تکه ای محاسبه میشود. هزینه و دستمزد اجرت نصب شیرالات به تعداد شیرالات و قطعات نیز بستگی دارد. برای نصبهای موردی و تکه ای شاید اجرت نصب هر تکه شیر چیزی حدود 120 تا 170 هزارتومانمحاسبه شود اما اگر تعداد شیرالات بالاتر برود این هزینه تا حدی کاهش پیدا میکند.

البته اگر بازکردن شیر هم همراه با نصب شیرباشد یک هزینه کمتر از نصب شیر بابت بازکردن شیرالات در حد یک سوم یا نیم از دستمزد نصب شیرالات ممکن است شامل عملیات  نصب شیرالات بشود .

اگرکه تعداد شیرالات بیش از ده عدد باشد میتوان یک تخفیف کلی برایاجرت نصب شیرالات قایل شد تا حدی که این هزینه شاید تاکمتر از نصف مبلغ هزینه نصب شیرالات شود .علاوه بر شیرهای بهداشتی که هر روز مورد استفاده یک مصرف کننده عادی قرار میگیرند,در ساختمانها و آپارتمانها شیرهایی هستند که بسیار مهم هستند اما کم باز و بسته میشوند.همین موضوع عدم استفاده در طی یک مدت باعث رسوب گرفتن مغزی یا توپی این شیرها شدهو به مرور باعث خراب شدن این شیرها خواهند شد.

یکی از این نوع شیرها که کم باز و بسته شده و به مرور خراب میشوند شیر شوفاژ یا شیررفت رادیاتورهستند که با هر کیفیتی پس از مدتی دچار این مشکل خواهند شد.

تعمیرات شیر آپارتمان

شیر فلکه های وردوی واحدهای آپارتمانی و شیرفلکه های موتورخانه نیز پس از مدتی به خاطر میزان رسوب و سولفاته کردن درون شیرها درست عمل نمیکنند. اگر هر از چندی این شیرها را بازوبسته کنید شیرهای کمتر دچار این مشکل خواهند شد.

در برخی از ساختمانها اگر تعداد این شیر فلکه های موتورخانه زیاد باشد , یک لوله کش و تاسیساتی میتواند با اسیدشویی و شستشوی این شیرها تا حدود زیادی به رسوبات را بزداید.

قیمت شیرالات

قیمت شیرالات به وزن شیرالات , کیفیت شیرالات , جنس شیرالات و خدمات پس از فروش آن بستگی دارد. انواع شیرآلات از لحاظ شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود.

شیرآلات معمولی،شیرآلات کلاسیک، شیرآلات اهرمی ، شیرآلات اتوماتیک و چشمی و برقیماده اولیه اغلب شیرآلات از برنج یا سرب خشک یا زینک میباشد و آبکاری آنها تفاوت ایجاد میکند.در مقایسه برنج و سرب ، برنج بسیار مرغوبتر و بهداشتی تر  است و به همین خاطر آن قیمت گرانتری نیز دارد. زیرا سرب علاوه بر غیر بهداشتی و سرطانزا بودن از کیفیت مقاومتی خوبی هم برخوردار نمیباشد.اما برخی از سازندگان و واردکنندگان شیر به دلیل کاهش هزینه ها سرب مصرف میکنند که البته در ایران خلاف مقررات است و تولیدی ها ایرانی از برنج استفاده میکنند. قیمت شیرالات نیز بسته مصرف ماده اولیه و لوازم آن متغیر میباشد.

برای نصب , تعویض , تعمیر و آب بندی انواع شیرالات و لوازم بهداشتی در شمال , شرق ,  غرب ,مرکز و جنوب تهران میتوانید با ما تماس گرفته تا دراسرع وقت در خدمت شما عزیزان باشیم.


تماس فوری