لوله کشی چاه آب

لوله کشی چاه آب

لوله کشی چاه آب

ضرورت وجود لوله کشی چاه آب در منازل مسکونی لوله کشی چاه آب یکی از حساس ترین کارهایی است  که مربوط به لوله کشی ساختمان است.

با توجه به اینکه امروزه در تمامی منازل مسکونی سیستم لوله کشی چاه آب و شبکه فاضلاب شهری مورد استفاده واقع می شود؛ می توان اذعان داشت که لوله کشی چاه آب یکی از بحش های مهم و اساسی در لوله کشی ساختمان است که می بایست حتما در اجرای لوله کشی در آن نهایت دقت عمل و ظرافت را به  خرج داد و هر چند وقت یک بار آن را مورد بررسی و تعمیر قرار داد.

در این بخش با توجه به اهمیت لوله کشی آب و چاه آن در منازل مسکونی بر آن شده ایم تا به ارائه راه حل هایی برای تعمیر و بررسی چاه آب و سیستم لوله کشی فاضلاب شهری بپردازیم.

اصول لوله کشی چاه آب

لوله کشی چاه منزل

سیستم لوله کشی چاه آب از جمله ابزار آلات مورد استفاده در ساختمانهاست که موجبات پمپاز آب داخل چاه، رساندن آن به سطح زمین و نیز در دست قرار دادن آب برای مصارف خانگی را فراهم نموده است.

گرفتگی لوله و شکستگی لوله های چاه آب از موارد رایج در این مورد است. به طور کلی می توان گفت برای پیشبرد عمل لوله کشی چاه آب

سه بخش اصلی وجود خواهد داشت که عبارتند از:

پمپ آب، تبدیل کننده بدون چال و مخزن تحت فشار

که هر کدام از این بخش ها علاوه بر برخی از ادوات کنترلی دیگر در راستای عملکرد مناسب و قابل قبول لوله کشی ساختمان  می بایست توسط یک لوله کش متخصص به بهترین شکل صورت گیرد.

به عنوان مثال پمپ آب در این بین وظیفه انتقال آب از داخل چاه به سیستم لوله کشی منازل مسکونی را بر عهده دارد و حتما می بایست در بر دارنده سایز مناسبی باشد که این اندازه پمپ و الکتروموتور به واقع به عوامل مختلفی وابسته است که می توان به قطر چاه، سطح آب چاه، تجهیزات مختلف سیستم لوله کشی و … اشاره کرد.

در خصوص چاه آب نیز باید این نکته را مدنظر داشت که چاهی خوب و مناسب است که به مدتی نامحدود مقدار آب مورد نظر با کمترین هزینه از آن پمپاژ می گردد.

لوله کشی چاه فاضلاب

چاه فاضلاب هدف نهایی فاضلاب ساختمان و آب باران در مناطقی است که به لوله کشی فاضلاب شهری وصل نشده اند .

تخلیه آب باران و فاضلاب و هدایت آنها بایستی طوری طراحی و اجرا شود که کوتاهترین مسیر و کمترین مسیر افقی را داشته تا در هنگام عبور رسوباتی داخل آن کمتر ته نشین شوند.

عدم صدمه به چاه نیز از دیگر نکاتی مهم در لوله کشی چاه است. در راستای تعمیر لوله کشی چاه آب حتما می بایست کلیه مراحل بررسی و اتصالات فاضلاب را به کاردان و متخصص در این حوزه سپرد و از وارد شدن خودسرانه به این حوزه کاری بدون هیچ گونه تخصصی اکیدا خودداری ورزید.

چرا که افراد عادی بدون بهره بردن از هر گونه تخصصی نمی توانند وارد محیط چاه فاضلاب شوند و توانایی این کار را ندارند؛ لذا همواره توصیه می شود که کار را باید به کاردان سپرد. باید بخاطر سپرد که انجام کلیه امور مربوط به فاضلاب آب و بررسی انشعابات لوله های فاضلاب از جمله امور فنی محسوب می شوند که نیازمند دانش در این زمینه است که لوله کش های ساختمانی از عهده آن بر می آیند.

برای این منظور امروزه شرکت های بسیار زیادی تأسیس گشته اند که کلیه این موارد فوق که وابسته به لوله کشی چاه آب هستند را مورد بررسی قرار می دهند و در این حیطه کاری مشغول به فعالیت هستند.

پس معقولانه ترین کار در این موارد سپردن لوله کشی چاه آب به دست این افراد خبره و با تجربه است.شرکت های مذکور پس از آنکه کار خود را با طرافت و دقت عمل خاصی منصفانه صورت می دهند، پس از پایان کار برای اطمینان بخشی از سالم بودن سیستم فاضلاب ساختمان آن را تست نموده تا سالم تحویل مشتری خود دهند. درنقاطی که احتمال نشتی آب میرود بایستی تمهیداتی مانند عایق کاری و ایزوگام دیوار یا کف محدود نیز پیشبینی شود.


Leave a Reply

تماس فوری