لوله کشی روشویی , تعویض و تعمیرات لوازم

لوله کشی روشویی , تعویض و تعمیرات لوازم

لوله کشی روشویی

نصب و لوله کشی روشویی , ظرفشویی و روشورهای آرایشگاهی

تلفن : 09129750376-22537778 شبانه روزی , سراسر تهران

لوله کشی فاضلاب روشویی مسکونی , روشور آرایشگاه , پدیکور و صنعتی

لوله کشی آب سرد و گرم روشویی منزل و اماکن تجاری

نصب روشویی معمولی ,سنگی , کابینتی , باپایه و بدون پایه

تعمیرات و نصب سیفون انواع روشویی و ظرفشویی ساختمان

نصب , لوله کشی و تعویض شیرالات روشویی و بهداشتی ساختمان

نصب لوله کشی روشویی

لوله کشی فاضلاب روشویی

نصب روشویی ساختمان یکی از فعالیت های وابسته به لوله کشی ساختمان،مربوط به لوله کشی روشویی می باشد.

برای تعبیه و نصب یک روشویی به اولین چیزی که فکر میکنیم اینست که خروج پساب و لوله کشی فاضلاب روشویی در جای مناسبی قرار دارد و آیا سایزبندی و فاصله مناسبی با محلی که قراراست روشویی در آنجا جانمایی شود با استانداردهای نصب روشویی همخوانی دارد یا خیر؟

اگر لوله کشی فاضلاب روشویی مناسب نباشد نمیتوان یک نصب بی نقص داشت. برای لوله کشی آب میتوان ترفندهای لوله کشی بکار برد و آبرسانی انجام داد اما در مورد لوله کشی فاضلاب در مورد تمامی قسمتهای لوله کشی ساختمان کمی محدودیت فنی وجود دارد .

معمولا قطر لوله فاضلاب روشویی در داخل دیوار سایز 63 پلیکا یا 50 و 75 پوش فیت میباشد و قطرهای از این مقادیر پایینتر باعث کاهش سرعت تخلیه فاضلاب و در نتیجه افزایش گرفتگی میشود . در لوله کشی ساختمان هیچ نوع سیفونی برای روشویی نصب نشده و سیفون روشویی جداگانه به زیر روشویی متصل میشود .

شاید برای برخی از افراد که با نصب روشویی اندک آشنایی داشته باشند، مراحل نصب آن چندان کار سختی نباشد ولی در پاره ای از اوقات نیز نصب روشویی نیاز به تجربه و تخصص در این زمینه دارد که در چنین شرایطی حتما می بایست یک متخصص در حوزه لوله کشی روشویی را مطلع ساخت تا با علم و دانش خویش در زمینه لوله کشی روشویی و انواع آن کمک حال شما گردد. اگر در این زمینه بدون بهره جستن از دانش لوله کشی روشویی خودتان شخصا در صدد نصب روشویی هستید، می توانید با خوانش ادامه مطلب به این مهم دست یابید .

در صورت علاقه نوشته نحوه نصب فلاش تانک را نیز مطالعه کنید .

انواع روشویی

روشویی انواع مختلفی دارد که به قرار زیر هستند:

  • روشویی لبه برجسته
  • بدون لبه
  • تمام برجسته ) جلو آمده (
  • دیواری
  • روشوییکاسه
  • صفحه ایی
  • پایه دار

با توجه به گستردگی مطالب تنها به لوله کشی ,  نصب شیرالات و  روشویی پایه دار و مراحل نصب آن می پردازیم و از سایر انواع روشویی در این مختصر صرف نظر می کنیم.

نصب روشویی پایه دار

مراحل نصب لوله کشی روشویی پایه دار

اولین مرحله برای نصب روشویی پایه دار ارتفاع مناسب آن می باشد که می بایست حدود  ۸۰ تا ۸۵ سانتی متر از کف زمین باشد.

هر چند که شیوه نصب روشویی با توجه به تنوع انواع روشویی پایه دار در بازار اندکی با یکدیگر متفاوت می باشند. اما به طور کلی یک لوله کش حرفه ای مراحل نصب لوله کشی روشویی را بدین گونه به پیش می برد که در وهله نخست در محل نصب پیچ ها روی دیوار یک علامتی می زند، روشویی را روی پایه قرار می دهد و محل پیچ ها را روی دیوار تعیین می سازد.

در این بین می بایست نهایت دقت را مبذول داشت که روشویی کاملا تراز و افقی باشد.

نحوه نصب روشویی کابینتی بدون پایه

اندازه گیری ارتفاع و محل پیچ ها در تراز شدن بسیار حائز اهمیت می باشد و باید با دقت نظر خاصی صورت پذیرد. بعد از هم تراز شدن نقطه های علامت گذاری شده را با بهره جستن از مته یا دریل سوراخ کرده و می توان به راحتی آن را پیچ و رولپلاک کرد.

بعد از اجرای این فرآیند می توان پایه روشویی را در قسمت تعیین شده خود قرار داد. برای این مهم می بایست به محل قرار گیری صحیح روشویی روی پایه بسیار دقت نظر نمود .

اجرای فرآیند نصب روشویی و متعلقات آن را بایستی با وصل نمودن شیرآلات و سیفون ادامه داد .

بدنه اصلی سیفون های روشویی تقریبا به یک شکل ثابت بوده ولی باید برندهای مختلف را مدنظر گرفت چون ممکن است

با اندکی تغییر نیز رو به رو گردند. به طور کلی نصب روشویی پایه دار را باید به لوله کشی روشویی سپرد و افرادی که در این زمینه تجربه و تبحر لازم را ندارند، نباید خودسرانه به این کار دست بزنند چرا که اجرای این فرآیند برای آنان مشکل خواهد بود .

دانش لوله کشی روشویی به شما کمک می کند که لوله های فاضلاب را باید له لوله کشی فاضلاب روی دیوار متصل نمود و اتصالات شیر آب گرم و سرد را نیز به شیرهای آب ساختمان در محل مورد نظر خودشان وصل کرده و این فرآیند را با دقت نظر بالایی انجام داد تا با مشکل چکه  و نشتی رو به رو نگردید. زمانی که اتصال کامل گردید، می توانید شیر آب را باز کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل نماید که هیچ چکه و ریزش آبی وجود نداشته باشد. بهتر است خدمات لوله کشی و نصب آن را به لوله کشی روشویی متخصص بسپارید .


3 Comments

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

جولای 24, 2019 at 9:59 ق.ظ

[…] می دهد.  بهره گیری از این سیستم به عنوان  سیستم نوین لوله کشی ساختمان علاوه بر کاهش تنوع اتصالات مورد نیاز در انبار […]

لوله کشی چاه آب | خدمات لوله کشی تهران 09129750376

جولای 28, 2019 at 10:34 ق.ظ

[…] مربوط به لوله کشی ساختمان […]

لوله کشی و نصب صندلی پدیکور و سرشور | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

سپتامبر 13, 2021 at 2:10 ب.ظ

[…] سایز لوله کشی و نصب پدیکور و سرشور آرایشگاهها مانند لوله کشی روشویی معمولی میباشد […]

Leave a Reply

تماس فوری