قیمت لوله گاز کشی

  • 1

قیمت لوله گاز کشی

قیمت لوله گاز کشی

بررسی انواع و قیمت لوله گاز کشی و برندهای موجود در بازار

با توجه به اینکه اجرای لوله کشی گاز به دلیل مخاطرات احتمالی دارای ضوابط عملیاتی خاص و تحت بازرسی مراجع قانونی صورت میگیرد , استفاده از هر نوع لوله و اتصالاتی برای اجرای گاز کشی استاندارد مجاز نیست و از این رو بایستی برای تهیه مصالح و اجرای لوله کشی گاز ساختمان از لوازم و  لوله گاز استاندارد مورد تایید نظام مهندسی استفاده شود .

همانطور که میدانید اجرا و تعمیر لوله کشی گاز داخل ساختمان بایستی با استفاده از لوله اتصالات فولادی سیاه و اتصال بوسیله جوشکاری انجام شود . به طور کلی در 3 نوع لوله گاز فولادی از لحاظ شیوه تولید وجود دارد که معمولا 2 نوع آن در لوله کشی گاز خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. انتخاب هر یک از انواع لوله های زیر بستگی به اجرای لوله کشی گاز توکار و روکار و امکان اخذ تاییدیه نظام مهندسی دارد .

1- لوله گاز درزدار

2- لوله گاز مانیسمان

3- لوله گاز اسپیرال

البته در خطوط انتقال گاز بین شهری از لوله های پلی اتیلن نیز برای انتقال گاز استفاده میشود که در لوله کشی ساختمانی مصرفی ندارد . لوله های گاز اسپیرال هم بیشتر برای خط گاز اصلی کاربرد دارند.

به طور کلی لوله گاز درزدار برای اجرا و تعمیر لوله کشی گاز روکار و لوله های مانیسمان برای اجرای لوله کشی توکار مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت لوله گاز کشی

قیمت لوله گاز کشی مانیسمان

قیمت لوله گاز کشی مانیسمان به دلیل وزن بالا , آلیاژ خاص و نحوه تولید نسبت به لوله های درداز بالاتر است . کیفیت , ضخامت و وزن لوله مانیسمان در مقایسه با لوله های درزار در مرتبه بالاتری بوده و از این رو در اجرای لوله کشی گاز توکار ساختمانها الزام به استفاده از لوله های مانیسمان یا درزار API میباشد .

لوله های مانیسمان به طور معمول در طول 6 متر تولید شده و معاملات قیمت لوله گاز کشی بر حسب شاخه میباشند. قیمت لوله های مانیسمان تقریبا بین 30 تا 40 بیشتر از قیمت لوله های درزدار میباشند . مثلا اگر قیمت هر شاخه لوله درزدار سایز 1/2 اینچ در حدود 290 هزار تومان باشد , قیمت لوله گاز مانیسمان معمولی در حدود 400 هزار تومان میباشد .البته مساله دیگر رده یا کلاس لوله مانیسمان است که معمولا در گازکشی ساختمان از لوله های معمولی یا رده 20 استفاده میشود.

لوله های مانیسمان رده 40 , 80 و 160 هم وجود دارند که هم قیمت بالایی دارند و هم به دلیل اجرای مشکل تر آنها در پروژه های خاص و مصارف دیگری مثل لوله کشی آتش نشانی و صنایع نفت و پتروشیمی استفاده میشوند.

به طور کلی قیمت لوله گاز 6 متری در کارخانجات بر حسب کیلوگرم و بسته به فاکتور هایی مانند برند , آلیاژ , نوع لوله و حتی کشور تولید کننده تعیین میگردد . اما با توجه به مشکلات تعیین وزن قیمت لوله گاز کشی در عمده فروشی و فروشگاه لوله و اتصالات بر حسب قیمت لوله گاز 6 متری تعیین میگردد.

 

انواع برندهای لوله گاز کشی

لوله مانیسمان اهواز , سپاهان , آریاوا , کاوه , ساوه , سپنتا , درپاد تبریز , کچو , آریا , سمنان از جمله تولید کنندگان مطرح لوله گاز در کشور هستند . مارکهای خارجی نیز از کشورهایی نظیر چین و بلوک شرق اروپا مانند روسیه , اکراین و رومانی بوده که البته کیفیت برندهای داخلی را میتوان بهتر از انواع خارجی دانست و فقط کمبود تولید دلیل واردات لوله گاز میباشد , چرا که قیمت لوله گاز کشی داخلی کمتر از انواع خارجی است.

در بین لوله های گازی درزدار قیمت لوله سیاه سپاهان از همه بیشتر بوده و البته کیفیت بسیار بهتری هم دارد.

تنها تولید کنند لوله مانیسمان در کشور لوله اهواز است که متاسفانه به دلیل نابسامانی موجود در کارخانه تولیدات مرتبی نداشته و با وجود تمایل به استفاده از لوله اهواز , همواره با کسری بار مواجه میشود .

اما در تولید لوله های درزار API که از مناسبت ترین قیمت لوله گاز کشی برخوردار هستند , برندهای دیگر ایرانی به خصوص لوله سپاهان مقام اول فروش را دارد .


1 Comment

تعمیرات لوله کشی گاز 09129750376 | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

سپتامبر 26, 2021 at 2:07 ب.ظ

لوله کشی و نصب شیر گاز و قفلی ,نصب شیر ضد زلزله گاز , با مناسبترین هزینه و قیمت لوله گاز کشی

Leave a Reply

تماس فوری