فوم گرمایش از کف قیمت XPE متالایز و شانه تخم مرغی

فوم گرمایش از کف قیمت XPE متالایز و شانه تخم مرغی

فوم گرمایش از کف

جهت کاهش پرت حرارتی ساختمان فوم گرمایش از کف جزو اصلی ترین متریالی میباشد که در اجرای گرمایش از کف ساختمان به کار میرود. در واقع عایق و فوم  از لوازم مورد نیاز گرمایش از کف ضروری هستند. به طور کلی هر گونه ورقه یکپارچه اعم از فوم ساده , متالایز , یونولیت و صفحاتی که بتواند مانع از خارج شدن حرارت از قسمتهای زیرین و جانبی منطقه اجرای گرمایش از کف شود را میتوان در این نقاط به کار برد , به شرطی که این یکپارچگی حفظ شود و متریال مورد نظر دوام کافی را در طی استفاده داشته باشد . به لحاظ قیمتی فوم ساده , فوم متالایز و یونولیت میتواند این کار را انجام داده و موجب ایزولاسیون حرارتی شود.

جهت خرید و مشاوره با نمایندگی نیوپایپ تماس حاصل فرمایید.

فوم گرمایش از کف

قیمت فوم گرمایش از کف

قیمت فوم گرمایش از کف بسته به نوع و ضخامت و حتی برند آنها متفاوت میباشد . به طور کلی دو نوع فوم سفید از جنس پلی اتیلن با کیفیت و تراکم پایین تر وجود دارد . برخی از این فوم های سفید پلی اتیلن دارای روکش آلومینیومی هستند که به فومهای متالایز معروف هستند . ضریب ایزولاسیون این گونه فومها نسبت به فومهای ساده بیشتر هستند . به طور کلی وزن و متریال عایق گرمایش از کف نقش مهمی در قیمت فوم گرمایش از کف داشته و فومهای پلی اتیلن ارزان قیمت ترین و فوم های متالایز , XPE و شانه تخم مرغی از گران قیمت ترین فوم های گرمایش از کف محسوب میشوند.

فوم گرمایش کف متالایز

این فوم از دو نوع سفید و مشکی (الاستومری) با روکش متالایز و روکش الومینوم تولید می شود . مزایا به این فوم عایق در برابر گرما ، سرما ، عایق حرارتی ، برودتی و مقاوم در برابر ضربه و مقاوم در برابر آتش سوزی . وظیفه اصل این فوم یک نواخت کردن کل دما در سیستم لوله کشی گرمایش از کف است.

فوم گرمایش از کف XPE

فوم گرمايش از كف XPE به واسطه كراسلينك بودن و مقاومت حراراتي بالاتري نسبت به فوم پلي اتيلن و يوناليت ، و سالم ماندن در دماي بالا براي مدت زمان طولاني، و ضريب انتقال گرمایشی تقریبی 0.33 تا 0.49 W/MK كه موجب ممانعت از خروج گرما می شود و عايق رطوبت و نم بالا به عنوان بهترين فوم برای سيستم گرمايش از كف استفاده مي شود كه بیشترین بهروری جلوگيری از اتلاف انرژي را نسبت به ساير فوم ها دارا مي باشد . فوم گرمايش از كف XPE در ضخامت هاي20  تا40 ميلی متر و به صورت رول و قابليت لامينه شدن با انواع : فويل هاي آلومينيوم، متالايز قابل عرضه می باشد.

در این شیوه  بر روی کف بنا که با سیمان زیرسازی شده  ، ورقه های فوم گرمایش از کف  XPS با ضخامت مناسب قرار گرفته و سپس سیستم گرمایشی بر روی آن نصب می‌شود. با این کار حرارت تولید شده توسط سیستم گرمایشی در داخل اتاق ماندگار شده و هدر نمی‌رود . لایه نهایی که پوشش کف است می‌تواند از هر جنس نوع کفپوشی مانند  لمینت، پارکت، سنگ و سرامیک باشد . این سیستم قابل اجرا بر روی هر کفی می‌باشد و برای بازسازی کف سازه‌های قدیمی نیز به کار می‌رود که البته نیاز به زیر‌سازی مناسب دارد.

افزایش بهروری سیستم گرمایش از کف با استفاده از برد XPS  امکان پذیر است . به این صورت که بستر سیستم گرمایشی عایق می شود و گرما مستقیماً به محیط داخل ساختمان انتقال می یابد و به سمت کف نفوذ نخواهد کرد .

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف نیز از دسته یونولیت هایی میباشد که مانند شانه تخم مرغ برجستگیهای مخصوصی دارد که هنگام اجرای گرمایش از کف محل عبور لوله های به راحتی مشخص شده است و بدون احتیاج به مش گرمایش از کف باعث شده تا علاوه بر راحتی در هزینه های اجرای گرمایش از کف صرفه جویی زیادی بشود.

ورق های یونولیت فوم شانه تخم مرغی به صورت نر و مادگی در هم قفل شده و یک سطح یکپارچه را بوجود می آورد.ابعاد فوم تخم مرغی گرمایش از کف 100در 50 سانتی متر میباشد. در استفاده از فوم شانه تخم مرعی هزینه گرمایش از کف با حذف شبکه های فلزی و بست لوله تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و تا حد زیادی موجب فاصله گذاری دقیق تر و  اجرای صحیح و استاندارد گرمایش از کف میشود.

با توجه به هزینه های متالایز قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف به صرفه تر و اقتصادی تر میباشد.

البته این نکته را یادآور شویم که به دلیل تراکم و ساختار فومهای متالایز مقاومت فومهای XPE نسبت به یونولیت گرمایش از کف بیشتر میباشند.


1 Comment

سیستم گرمایش از کف | خدمات تاسیساتی و لوله کشی ساختمان

دسامبر 2, 2021 at 11:22 ق.ظ

[…] فوم گرمایش از کف هم از نکات مهم است. فوم گرمایش از کف از لحاظ کلی به دو […]

Leave a Reply

تماس فوری