سرویس و تعمیر کولر میدان هروی

سرویس و تعمیر کولر میدان هروی

Category : سرویس کولر

سرویس و تعمیر کولر میدان هروی

خدمات سرویس و تعمیر کولر میدان هروی و محدوده اطراف شبانه روزی

تلفن : 09129352189-22537778 بدون تعطیلی , خدمات کولر آبی و کولرگازی اسپلیت و دیگر خدمات تاسیسات ساختمان.

سیم کشی برق , لوله کشی آب و نصب کولر آبی سلولزی, نصب و تعویض برزنت کولر آبی, ساخت و نصب پایه کولر آبی, تعویض و تعمیر کولر آبی, تعویض و نصب پمپ آب کولر ابی, تعویض و رگلاژ تسمه کولر , تعویض و تنظیم شناور, نصب و تعویض زیرآب کولر, لوله کشی , نصب شیرآلات و شیلنگ کولر آبی, تعویض یاتاقان کولر, تعویض فولی و فلکه کولر, سرویس اولیه و تعویض پوشال کولر آبی همراه با شستشوی کولر آبی , تعویض پوشال سلولزی و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی میدان هروی, حسین آباد, تپه , ساقدوش, پناهی نیا, مکران شمالی جنوبی, افتخاریان, وفامنش و محدوده اطراف.

کابل کشی , لوله کشی جابجایی و نصب کولر گازی اسپلیت, عیب یابی و تعمیرات کولر گازی اسپلیت, شارژ گاز کولر گازی, وکیوم گاز و باز کردن گاز کولر و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر هروی و محدوده فوری و بدون تعطیلی.

سرویس و تعمیر کولر میدان هروی

خدمات سرویس و تعمیر کولر میدان هروی

خدمات سرویس و تعمیر کولر میدان هروی توسط خدمات تاسیساتی پایپ سرویس توسط نصاب و تعمیرکار حرفه ای در دو بخش کولر گازی و کولر آبی ارایه میشود. به دلیل تخصصی بودن روند نصب , سرویس و تعمیر کولر های آبی و گازی هر یک توسط تعمیرکاران مسلط و حرفه ای به صورت جداگانه انجام شده و به طور کلی سرویس و تعمیر کولر آبی و گازی دو زمینه مهارتی مجزاست. علاوه بر تخصصی بودن مهارت در هر دو دستگاه , تجهیزات مورد نیاز برای نصب و تعمیرات هرکدام تفاوت های بسیاری دارند.

سرویس کولر آبی میدان هروی

سرویس کولر آبی شامل تعویض پوشال کولر آبی یا سلولزی, شستشوی کف کولر و غبار روبی و تمیز کردن قطعات غیرقابل شستشوی کولر است. چک کردن و وصل کردن آب و برق کولر و راه اندازی کولر آبی از کارهایی است که در سرویس کولر آبی انجام میشود. رگلاژ تسمه و شناور نیز بخشی از سرویس کولر آبی و سلولزی است. در حین انجام سرویس و راه اندازی کولر آبی و بزوزهای بعد از آن, در صورتی که کولر و قطعات آن نیاز به تعمیرات یا تعویض داشته باشند, بایستی کار تعمیر کولر آبی انجام شود. اجرت سرویس کولر آبی در سال 1402 برای هر کولر بین 200 تا 250 هزار تومان است. این مبلغ سرویس دستمزد تعویض احتمالی پوشال و شستشو و راه اندازی کولر آبی بوده و در صورت نیاز به تعمیرات اساسی اجرت افزایش پیدا میکند. در صورتیکه کولر در ارتفاع و بالکن نصب شده باشد, ممکن است هزینه سرویس کولر آبی بدون لوازم تا 400 هزار تومان نیز برسد.

تعمیر کولر آبی هروی

تعمیر کولر آبی با عیب یابی آغاز میشود. برخی از خرابی های کولر مانند پاره شدن برزنت و تسمه یا شلنگ کولر کامل مشخص هستند. برخی از ایرادات مانند ضعیف بودن باد کولر یا خاموش شدن کولر و پمپ یا خشک کار کردن کولر بایستی بررسی, عیب یابی و سپس تعمیر شوند.

گرم بودن باد پرتاب شده توسط کولر نیز یکی از خرابی های شایع کولر آبی است. در سرویس و تعمیر کولر آبی بایستی به این مساله توجه نمود که ممکن است محل قرار گیری کولر زیر نور مستقیم خورشید بوده و به همین دلیل کولر آبی خود داغ میشود, به همین دلیل توان کولر در چنین وضعیتی بیشتر از این نیست. برای بهبود وضعیت, استفاده از سایه بان یا قرار دادن تخته یا کارتن بر روی سقف کولر ممکن است تا حدی شرایط بهتر شود.

اما رایج ترین خرابی های کولر مربوط به سوختن پمپ آب کولر و موتور کولر آبی است. پمپ آب کولر نسبت به موتور قیمت چندانی نداشته و تقریبا میتوان گفت که تعمیر پمپ آب کولر ارزش اقتصادی نداشته و بهتر است که تعویض شود.

برای تعمیر موتور کولر دو راهکار وجود دارد, اول اینکه موتور کولر را برای تعمیر به کارگاه سیم پیچی برده و اقدام به تعویض سیم پیچ , بوش , درب موتور, روتور یا دیگر قطعات معیوب کنید. این کار برای همه انواع موتورها قابل انجام نبوده و فقط موتورهای با سیم پیچی مس را میتوانید تعمیر کنید. برندهایی مانند موتوژن تبریز قابل تعمیر بوده و موتورهای با مارک تهران توان و سیم پیچ های آلومینیومی و تلفیقی ارزش تعمیرکردن ندارند, چرا که هزینه تعمیر آنها در حد خرید یک موتور نو خرج بر میدارد.

برخی افراد ترجیج میدهند با توجه به هزینه زیاد تعمیر و سیم پیچی مجدد کولر آبی , اقدام به تعویض موتور کولر و جایگزینی موتور کولر با یک موتور نو کنند. تقریبا میتوان گفت که هزینه تعمیر موتور کولر در صورت نیاز به تعویض سیم پیچی در حدود بیشتر از نیمی از هزینه خرید یک موتور نو است. پس بنابراین تعویض موتور کولر در چنین شرایط , کار منطقی تری است. ضمن اینکه تعمیر موتور کولر ممکن است دیگر قطعات موتور مجددا نیاز به تعمیرات داشته باشند.

اغلب برندهای موتور کولر نو تقریبا یک تا دو سال گارانتی شرکت سازنده را دارند. معمولا دلایلی مانند نوسان برق , سفت شدن لوازم مکانیکی کولر مانند تسمه , فولی و یاتاقان و ریختن آب روی موتور کولر باعث سوختن موتور کولر میشوند, که بایستی در هنگام تعمیر کولر این موارد رفع شوند. در بیشتر موارد علت قفل شدن موتور کولر آبی , سفت شدن تسمه و یاتاقان و فشار به موتور کولر است که میتواند در عرض چند دقیقه باعث فشار به موتور و سوختن آن شود.

در سرویس و تعمیر کولر آبی میدان هروی, پاره شدن تسمه و برزنت نیز از دیگر خرابی های احتمالی است که با تعویض برزنت و تسمه درست میشوند. سوراخ شدن کف و بدنه کولر نیز بایستی به صورت اصولی با تعویض قطعات درست شوند, اما ممکن است در برخی از نشتی های کف کولر بتوان با ایزوگام یا عایق های جامد و مایع به صورت موقتی مشکل سوراخ شدن کف کولر آبی را حل نمود.

عیب یابی موتور کولر آبی

در صورتی که بوی سوختگی به مشام شما رسید, احتمالا موتور کولر نیم سوز شده است. علت کار نکردن دور کند کولر آبی میتواند به دلیل خرابی کلید یا سیم برق کولر باشد و یا اینکه بخشی از سیم پیچ موتور مانند استارتر یا سیم پیچ راه انداز سوخته باشد. در صورت نیاز به عیب یابی, سرویس و تعمیر کولر میدان هروی با ما تماس بگیرید.

سرویس کولر گازی میدان هروی

سرویس دوره ای کولر گازی اسپلت, هم موجب افزایش کیفیت باد کولر گازی شده و هم طول عمر کولر را نیز بیشتر میکند. شستشوی کویل و فین , شستشو و تعویض فیلتر از کارهایی است که حتما بایستی انجام شود. معمولا سرویس کولر گازی اسپلیت طبق مراحل زیر انجام میشود.

1-ابتدا برق کولر گازی را چک کرده و سپس قطع میکنیم تا سرویس را انجام دهیم.

2-شستشوی کامل کندانسور , کویل , فین و فیلترهای کولر گازی

3-نظافت پنل کولر گازی

4-چک کردن درین کولرگازی

5-نظافت سنسورهای حرارتی اسپلیت

6-تست حجم گاز و در صورت کمبود, شارژ گاز کولرگازی

7-چک کردن میزان آمپر ورودی به دستگاه

8- تست عملکرد کمپرسور و یونیت خارجی

تعمیر کولر گازی هروی

تعمیر کولر گازی با عیب یابی شروع میشود. در صورت کم بودن میزان سرمایش و در کولرهای سردو گرم , گرمایش , ممکن است , کولر گازی نیاز به شارژ گاز داشته باشد. معمولا  شارژ گاز در کولرهایی انجام میشود که زمان زیادی از آخرین شارژ گاز آنها گذشته است. کولر گازی که مکررا نیاز به شارژ داشته باشد, احتمالا یک نشتی از سر محل اتصال به پنل یا کمپرسور و شاید لوله کشی اسپلیت داشته باشد.

غیر از کاهش حجم باد, تعمیر کولر گازی نسبت به کولر آبی تخصثص تر میباشد . برد , کمپرسور یا موتور , پنل داخلی , ریموت , شیربرقی و لوله کشی از قطعات اصلی کولر گازی اسپلیت هستند . نقض کارکرد در هریک از موارد فوق میتواند تاثیر مستقیم بر روی عملکرد کولر گازی داشته باشد.

در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر کولر میدان هروی و محدوده با ما تماس بگیرید.

 


Leave a Reply

تماس فوری