سرویس موتورخانه تهران

سرویس موتورخانه تهران

سرویس موتورخانه تهران

تعمیرکار شوفاژ و سرویس موتورخانه تهران تمام نقاط شهر

تلفن  09129750376 – 22537778 شبانه روزی

راه اندازی موتورخانه , هواگیری و گرم کردن رادیاتورهای شوفاژ

عیب یابی و رفع عیب موتورخانه مرکزی

سرویس , تعمیرات و راه اندازی پکیج شوفاژ دیواری

تنظیم , تعمیر و سرویس مشعل های گازسوز

نصب , تعویض و تعمیر دیگ و پره های دیگ و بویلرهای موتورخانه

تعمیر و جوشکاری کلکتور و لوله کشی شوفاژ خانه و ساختمان

بازسازی لوله کشی رایزرهای شوفاژ و آب سرد و گرم مصرفی

تعمیر و تعویض منبع دو جداره و منابع کویل دار افقی و عمودی

رسوب زدایی و جوشکاری منبع موتورخانه

تعویض پمپ سیرکوله شوفاژ , آب گرم مصرفی و واسطه پمپ و کوپلینگ

تعمیر و سرویس موتورخانه تهران

راه اندازی موتورخانه

راه اندازی موتورخانه در ابتدای فصل سرما و برای تبدیل آن به حالت زمستانی انجام میشود.

باز کردن شیر فلکه های شوفاژ و چک کردن کارکرد صحیح اجزای موتورخانه از مهمترین کارهایی است که باید در سرویس آغاز فصل انجام شود.

اصلی ترین دلایل کاهش بازدهی موتور‌خانه‌ها:

مخلوط شدن ناقص سوخت و هوا كه منجر به احتراق ناقص مي‌شود .تفاوت عملکرد در مقابل تغييرات شرايط جوي و شرايط كاري موتورخانه‌ها به خاطر عدم نصب سامانه هوشمند موتورخانه تغيير شرايط جوب موجب میشود , كه ديگ و مشعل از حالت حداکثر بازدهی و استاندارد خود خارج شده و بازده‌شان پايين بيايد.

تنظیم نکردن مطابق شرایط اقلیمی در موتورخانه‌ها كه باعث کاهش زیاد راندمان و افزايش مصرف سوخت میشود, طراحي موتور‌خانه‌ها با روشهای سنتی  كه موارد مربوط به صرفه‌جويی انرژي در آنها انجام نشده است.

سرویس کار موتورخانه

سرویس موتورخانه های شوفاژ تا حدود زیادی در کاهش هدر رفت گاز موثر است.

دلايل اتلاف گاز در موتور‌خانه‌ها عدم کارکرد نرمال مشعل شامل تنظیم نبودن و مصطحلک بودن مشعل , کم بودن بازدهی دیگ که میتواند عدم عایق بودن , نشتی و متناسب بودن دیگ را مشتمل باشد.

متفاوت بودن ظرفیتهای اجزا موتورخانه مانند مشعل ,دیگ و منبع

کثیف بودن موتورخانه

کم بودن دهانه دودکش نسبت به ظرفیت دیگ و طول زیاد آن

بالا بودن متراژ ساختمان نسبت به موتورخانه

عدم تنظيم درست ترموستات

کارهایی که باید در افزایش راندمان موتورخانه لحاظ شود :

کنترل و سرویس مناسب و یا نصب سیستم کنترل اتوماتیک در شوفاژخانه

تنظيم و سرویس دوره ای موتورخانه

تناسب ديگ و مشعل

نصب دمپر فشارسنج

پوشاندن منبع , دیگ و لوله کشی توسط عایقهای پشم شیشه یا الاستومری

رسوب گیری و شستشوی منبع و دیگ

تعمیر شوفاژ خانه تهران

هم اکنون در اکثر شوفاژ خانه های تهران درجه حرارت آب گرم چرخشی و آب گرم مصرفی بصورت مانویل و کلیه تنظیم درجه حرارت ترموستات دیگ و یا پمپهای سیرکولیشن انجام می گردد و عموما برای تمام مدت بر روی یک عدد ثابت قرار دارد.

تلورانس دمای هوا درطول روز باعث افزایش یا کاهش دمای داخل ساختمان شده که نتیجه آن تخطی دمای داخل ساختمان از رنج آسایش و مصرف بیهوده سوخت و انرژی می باشد.

ضمنا در بسیاری از ساختمانهای غیرمسکونی با کاربری اداری, عمومی, آموزشی,تجاری که از محیط  ساختمان بصورت موقتی و تنها در برخی از ساعات روز استفاده می گردد و احتیاجی به کارکرد موتورخانه پس از اتمام ساعت کاری وجود ندارد.

تعمیر شوفاژ غرب تهران

در سیستم  تنظیم دستی ترموستات مستحرق و جداری پمپها، گزینه اعمال خاموشی و یا کنترل تجهیزات در وضعیت استندبای را ندارند.

بنابراین با توجه به وجود نداشتن صحیح و محدودیت کنترلی ترموستاتهای دستی، ضرورت وجود از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه برای روند اقتصادی و کنترل صحیح اجزا موتورخانه شامل مشعلها و پمپها راندمان و جلوگیری از هدررفت گاز و انرژی الکتریکی کاهش تغییرات در  محدوده آسایش حرارتی ساکنین ساختمان

کم کردن استهلاک قطعات و هزینه های مربوطه

کاهش اجرتهای سرویس و نگهداری موتورخانه شوفاژ

کم کردن آلودگیهای زیست محیطی

استانداردهای بهینه سازی مصرف گاز و انرژی توسط سیستمهای کامپیوتری هوشمند موتوخانه مشتمل بر کنترل تولید گرما از مبداء و محل تولید انرژی حرارتی می باشد.

این سیستم با بررسی و آنالیز اطلاعات گرفته شده  از سنسورهای حرارتی که در محلهای زیر نصب می گردند. قسمت شمالی ساختمان برای اندازه گیری دمای سایه و کمترین دمای خارج از ساختمان

تعمیر شوفاژخانه

کلکتور آب گرم مصرفی

مجرای منبع آب گرم مصرفی

اطلاعات دقیقه به دقیقه حرارتی نقاط بالا را اندازه گیری و با تشخیص دقیق نیاز گرمایشی ساختمان تا ایجاد شرایط مطلوب در تابستان یا زمستان تجهیزات حرارتی موتورخانه حاوی مشعل و پمپهای آب گرم چرخشی را کنترل میکند.

با این اوصاف مصارف گرمایشی (گرمایش- آب گرم مصرفی) نیز با توجه به کاربری ساختمان مسکونی یا غیرمسکونی  ایجاد و سبب مقرون به صرفه بودن موتورخانه میشود.

صرفه جویی اقتصادی در کنترل هوشمند به دو طریق به ما کمک میکند.

کنترل مصارف گرمایشی در هنگام استفاده از ساختمان مسکونی و غیرمسکونی خاموشی یااستندبای بودن موتورخانه بعد از زمان  کاری ساختمان های غیرمسکونی هنگام استفاده از موتورخانه در ساختمانهای مسکونی و یا غیرمسکونی و با در نظر گرفتن شرایط عملکرد زمستانی تابستانی و برای کنترل گرمایش، مشعلها و پمپها توسط یک سیستم و برنامه دریافت شده عمل میکنند.

سرویس کار شوفاژ

در این برنامه دمای آب گرم گردشی در تاسیسات، تابعی از درجه حرارت محیط خارج ساختمان می باشد و به صورت آنی و خودکار متناسب با تغییرات درجه حرارت خارج ساختمان کنترل می شود , و موجب ایجاد دمای یکنواخت در داخل ساختمان میشود.

بااین ترتیب که در زمان گرم شدن دمای محیط خارج ساختمان مشعلها و پمپها به قدری کار می کنند, که گرمایش در حد مورد احتیاج و در محدوده آسایش گرمایشی تامین شود و ازایجاد بیش از حد حرارت که باعث احساس گرما و باز شدن پنجره ها جهت تعدیل دمای اتاقها می گردد ممانعت میکند.

برای تولید دمای آب گرم مصرفی مورد نیاز با شرایط مطلوب تعریف شده نیز سیستم موتورخانه به میزانی کار می کنند که تنها دمای آب گرم مصرفی در ساعتهای مورد نظر به حد برنامه ریزی و مطلوب برسد و نه بیشتر.

در ساختمانهای با کاربری غیرمسکونی مانند شرکتها، مدارس، مجتمع های تجاری و … نیز بدلیل موقتی بودن زمان استفاده  از ساختمان، سیستم کنترل هوشمند موتورخانه توسط یک برنامه مدون پس از ساعت کاری و تا زمان پیش راه اندازی موتورخانه در شروع روزکاری بعد، موتورخانه را کاملاً خاموش و یا در وضعیت استندبای (کنترل دمای آب گرم گردشی در یک دمای ثابت و پائین) قرار می دهد.

خدمات موتورخانه شوفاژ

مزایای ویژه استفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه در قیاس با سایر روشهای بهینه سازی مصرف انرژی استقلال عملکرد سیستم از مساحت زیربنای ساختمان با افـزایش متراژ زیربنـای ساختمـان، مصرف سوخت و انرژی آن نیز به اندازه ساختمانهای کوچکتر بیشتر می یابد و باعث می شود ,  تا اجرای شیوه های بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانهای بزرگتر، گران قیمت تر شود.

برای مثال درصورتیکه مساحت درب وپنجره هر ساختمان 15% مساحت کل سازه در نظر گرفته شود, در یک ساختمان با مساحت ده هزار متر، اندازه و قیمت اجرای پنجره دو جداره 5 برابر مقدار و هزینه خدمات موتورخانه شوفاژ  آن در یک ساختمان با مساحت 2000 متر مربع می باشد و به همین وصف  برای اجرای سایر روشهای بهینه سازی :

عایقکاری ، عایق های حرارتی دیوار و کف و سقف، شیرهای کنترل رادیاتور.

برخلاف شیوه های بالا، سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه دارای مزیت ویژه و خاص مستقل بودن کارکرد از مساحت بنای ساختمان می باشند.

تعمیرکار موتورخانه تهران

به عبارت دیگر در موتورخانه هر ساختمان، جدای از مساحت آن، فقط با نصب یک دستگاه با هزینه ای ثابت و یک بار، موتورخانه هوشمند می گردد.

علت این مزیت منحصربفرد در تعداد مشعلها و دیگهای هر موتورخانه است. تعداد و قدرت حرارتی مشعلها و دیگهای تاسیسات حرارتی هر ساختمان (مصرف کنندگان گاز) با مساحت آن رابطه مستقیم دارد و سرویس موتورخانه تهران همیشه تعداد مشعلها و ترکیب ظرفیت حرارتی آنها به نحوی است , که اضافه بر تامین بار حرارتی مورد نیاز ساختمان، باعث افزایش هزینه های اجرایی نیز نگردند.

طبق بررسیهای انجام شده در سطح موتورخانه های کشور در اکثر ساختمانهای موجود تعداد دیگها و مشعلها حداکثر 3 دستگاه می باشد.

تعمیرکار موتورخانه شمال تهران

در ساختمانهای کوچک با مساحت زیر 1800 مترمربع، قدرت حرارتی مشعلها و دیگها پائین و در حدود  150000 – 100000 کیلوکالری می باشد و با افزایش مساحت ساختمان با همان تعداد دیگ و مشعل، ظرفیت حرارتی آنها افزایش می یابد و حتی به حدود  1000000 کیلوکالری و یا بیشتر نیز می رسد.

بازدهی هر خروجی مشعل یا پمپ در سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه به شکلی است , که با وضعیت سری در مدار برق این تجهیزات قرار گرفته و سرویس موتورخانه تهران صرف نظر از میزان جریان الکتریسیته وآمپر آنها با فرمان ON/OFF در زمانهای لازم آنها را کنترل می نماید.

بنابراین با توجه به تفاضیل بالا سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه با قابلیت کنترل تا 3 مشعل دارای ویژگی خاص استقلال داشتن عملکرد از مساحت بنای ساختمان می گردد.

تعمیرکار موتورخانه شرق تهران

پیک زدایی مصرف سوخت در زمان کاهش ناگهانی دما عموما اوج مصرف گاز در فصل سرما از ساعت5 بعد از ظهر تا ساعات اولیه بامداد می باشد.

این موقع مقارن با غروب خورشید و کاهش دمای هوا و نیاز به افزایش عملکرد موتورخانه شوفاژ ساختمان می باشد

زیاد کردن درجه حرارت بخاریهای گاز سوز، افزایش درجه ترموستات سرویس موتورخانه تهران دیگ در شوفاژخانه ها و یا افزایش تعداد رادیاتورهای فعال در هر واحد آپارتمانی مسکونی. نکته قابل توجه دیگر، زمان پایان ساعت کاری شرکتها، مجتمع های عمومی و تجاری و آموزشگاهها می باشد , که دقیقاً همزمان با ساعت اوج مصرف گاز است.

تعمیرکار موتورخانه غرب تهران

این نکته در کنار عملکرد خاص سیستمهای کنترل هوشمند که قدرت خاموشی و یا اعمال دمای استندبای مصرف موتورخانه ساختمانهای غیر مسکونی پس از پایان ساعت کاری را دارند , مفهوم ویژه ای را پدید می آورد : کم کردن پیک مصرف گاز

از مصرف گاز سالانه تاسیسات موتورخانه  هر ساختمان در حدود 20% آن مربوط به فصل گرما معمولا 7 ماه و در حدود 80% آن مربوط به فصل پاییز و زمستان که معمولا 5 ماه سرد می باشد.

ضمنا در بسیاری از ساختمان های اداری و مدارس، موتورخانه در تابستان کلا خاموش بوده و تنها در زمستان مورد بهره برداری قرار می گیرد. سرویس موتورخانه تهران پس  در این دسته از ساختمانها در عمل 100% صرفه جویی حاصل از نتیجه  سیستمهای کنترل هوشمند موتورخانه مربوط به فصل سرما خواهد بود , که معمولا عملکردو  اثر بخشی آن بر روی جبران پیک مصرف نیز بسیار محسوس و قابل تامل می باشد.

تعمیرکار موتورخانه مرکز تهران

درحدود 80% از حجم گاز صرفه جویی شده حاصل از عملکرد سیستمهای کنترل هوشمند موتورخانه در فصول سرد مربوط به خاموشی یا درجه استندبای موتورخانه پس از تمام شدن ساعت کاری ساختمانهای غیرمسکونی و از ساعت 17 تا ساعتهای اولیه صبح  می باشد که همزمان با ساعت اوج مصرف گاز است.

اوج مصرف گاز در ساختمانهای غیرمسکونی و اداری طی دو نوبت سرویس موتورخانه تهران یکی صبح اول وقت به هنگام شروع کار اداره و دیگری در هنگـام ظهر استراحت و ناهار و استفاده از آب گرم مصرفی می باشد که البته اثرات آن بر روی مصرف گاز شهری بسیار کم است.

اما  با این وجود در صورت استفاده از سامانه کنترل هوشمند موتورخانه سرویس موتورخانه تهران , با توجه به گرم شدن دمای هوا به هنگام ظهر و نیاز گرمایش کمتر در این مقطع زمانی نیز پیک زدایی صورت می پذیرد.

سرویس کار شوفاژ تهران

سرویس کار شوفاژ تهران کنترل مستقیم از موتورخانه مرکزی با اجرای شیوه های  بهینه سازی در مکانهایی که دارای سیستم حرارت مرکزی می باشند، روند صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت درانتها منجر به کاهش زمان کارکرد مشعل ها با حالت مستقیم و یا غیر مستقیم می گردد. سرویس موتورخانه تهران .

در کلیه شیوه های بهینه سازی مصرف سوخت، بجز سیستمهای کنترل هوشمند، کاهش زمان عملکرد دیگ و مشعلها بصورت غیرمستقیم و با :

کاهش سرعت افت دمای آب گرم گردشی، مانند استفاده از عایق های حرارتی در بدنه دیگها، منبع دوجداره و کویل دار آب گرم مصرفی و لوله کشی گرمایش از کف، مشعل راندمان بالا

کاهش حجم آب گرم گردشی در ساختمان، مانند شیرترموستاتیک رادیاتور , صرفه جوییهای  به هم پیوسته بالا ، مانند پنجره دوجداره، عایق کاری حرارتی سقف و کف دیوارها می باشد.

سرویس کار شوفاژ شمال تهران

به شرطیکه سامانه کنترل هوشمند موتورخانه بطور مستقیم هم بر کنترل زمان روشنی-خاموشی مشعل، پمپهای آب گرم مصرفی را نیز با محاسبه دقیق و سازگار با برنامه کارکرد مشعل ها، مرتبط سرویس موتورخانه تهران .

با تغییرات دمای خارج از سازه و شرایط مطلوب دمای آب گرم مصرفی کنترل می نماید. این مزیت و خصوصیت خاص باعث میشود تا دمای آب گرم مصرفی تنها به اندازه مورد نیاز و تا برقراری شروط مصارف گرمایشی افزایش یابد.

تعمیرکار شوفاژ خانه

در غیراینحالت همواره دمای آب گرم چرخشی در بالاترین میزان خود بوده و با اجرای روشهای اقتصادی کردن مصرف در محل مصرف می بایست از هدررفت آن جلوگیری نمود.

علاوه بر آن کنترل مستقیم پمپهای آب گرم مصرفی به میزان قابل ملاحظه ای سرویس موتورخانه تهران در مصرف انرژی برق، صرفه جویی شده و هزینه های جاری و مصرفی و نگهداری نیزبه شدت کاهش می یابند.

تعمیرات شوفاژ خانه

کاهش مصرف گاز در زمانهای تعطیلی ساختمانهای اداری و آموزشی امکانات کنترلی سامانه هوشمند موتورخانه موجب صرفه جویی در مصرف سوخت به دو طریق زیر می گردند :

کنترل لوازم گرمایشی مانند رادیاتور در زمان کارکرد و بهره برداری از موتورخانه

امکان خاموشی و یا حالت استندبای مشعل و دیگ موتورخانه در دمای حداقلی بعد از ساعت کاری در ساختمانهای اداری .

ساختمانها ازنظر استفاده به دو گونه مسکونی و غیرمسکونی (اداری- آموزشی- عمومی- تجاری) تقسیم می شوند .

در ساختمانهای مسکونی از موتورخانه به طور همیشگی به منظور تامین مصارف گرمایشی استفاده می شود و بهینه سازی ناشی از عملکرد سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه سرویس موتورخانه تهران .

در این گونه از اماکن  صرفاً به لحاظ اعمال تغییرات دمای خارج ساختمان و کنترل دمای آب گرم مصرفی می باشد و صرفه جویی در این اماکن تا بیست درصد امکان دارد.

سرویس کار شوفاژ شرق تهران

در اماکن غیرمسکونی مانند ادارات و مدارس بدلیل استفاده موقتی و غیرپیوسته از موتورخانه امکان خاموشی و یا آماده باش موتورخانه بعد از زمان کاری نیزوجود دارد.

بهره برداری ازاین ویژگی تنها توسط سیستمهای کنترل هوشمند شدنی میباشد.سرویس موتورخانه تهران برای نمونه در آموزشگاهی که ساعت کاری آن از ساعت 7 صبح تا 16 یعد ازظهر می باشد و جمعه ها نیز تعطیل است،فقط و فقط از محل خاموشی موتورخانه پس از ساعت کاری بیش از 55% صرفه جویی عایدمان میشود و در صورتیکه صرفه جویی زمان کارکرد موتورخانه نیز به آن اضافه گردد این میزان صرفه جویی به حدود 65% افزایش می یابد.

در دیگر شیوه های بهینه سازی، صرفه جویی در مصرف سوخت تنها درهنگام کارکرد موتورخانه ممکن می باشد و توانایی به استفاده از پتانسیل بالای صرفه جویی مصرف گاز موتورخانه هنگام تعطیلی در ساختمانهای غیرمسکونی نمی باشند.

سرویس کار شوفاژ غرب تهران

جلوگیری از اتلاف انرژی در زمان پیش راه اندازی اماکن غیر مسکونی یکی دیگراز قابلیتهای قابل ملاحظه صرفه جویی در مصرف سوخت ساختمانهای اداری-آموزشی، استفاده از قابلیتهای هوشمند پیش راه اندازی و تسریع در خاموشی یااستندبای سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه در اماکن اداری می باشد.سرویس موتورخانه تهران

با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسور حرارتی که در بخش شمالی ساختمان نصب شده است، سیستم های کنترل هوشمند میتوانند طبق برنامه جدول زمانی و متناسب با دمای هوای خارج ساختمان موتورخانه ها را از چند ساعت زودتر از ساعت شروع به کار ساختمان روشن و یا از دمای آماده باش به شرایط تابع حرارتی برسانند.

هزینه تعمیر موتورخانه

همچنین با توجه به درجه حرارت محیط خارج ساختمان و در ساعات انتهایی کار ساختمان، سرویس موتورخانه تهران تا 1 ساعت زودتر موتورخانه راخاموش و یا به دمای آماده باش می برند که موجب صرفه جویی هوشمند در مصرف گازمیگردد.

اجرت تعمیر موتورخانه

دوره موثر صرفه جویی و بهینه سازی مصرف گاز

سامانه کنترل هوشمند بر خلاف سایر روشهای بهینه سازی سرویس موتورخانه تهران به جز عایق کاری موتورخانه و سیستم های لوله کشی که تنها در فصول سرد و پنج یا شش ماه سال قادر به صرفه جویی و بهینه سازی مصرف گاز موتورخانه می باشند، به علت  کنترل دمای آب گرم مصرفی با دو دمای حداقل و حداکثر در طی شبانه روز در تابستانها نیز به مقدار قابل توجهی مصرف سوخت را کاهش می دهند و بدین ترتیب بصورت لحظه ای در 12 ماه سال فعال می باشند.

تعمیر موتورخانه شوفاژ

موقع  مناسب نصب و اسفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه : مدت زمان نصب و راه اندازی سامانه کنترل هوشمند موتورخانه بسیار کم و بطور متوسط در حدود 3 ساعت می باشد که بدون اعمال  تغییرات مکانیکی در موتورخانه انجام میشود.

به همین دلیل این روش در هر زمان از سال قابل اجرا می باشد و هیچگونه توقفی در تامین مصارف گرمایشی ساختمان به وجود نمی آورد.

در سایر شیوه های بهینه سازی این فاکتور عامل محدودکننده ای برای زمان اجرای هوشمند سازی است.

برای نمونه  پنجره های دو جداره را نمی توان در فصل زمستان و در اماکنی که از آن بهره برداری شده است اجرا نموده یا تعویض شیرهای ترموستاتدار رادیاتور با شیرهای مندرس در زمستان موجب اخلال چند ساعته در گرمایش ساختمان می گردد.

قیمت تعمیر شوفاژ

ثابت نمودن درجه حرارت آسایش

در صورت استفاده از سامانه هوشمندسازی موتورخانه به خاطر وابسته بودن تغییرات دمای خارج ساختمان بر روند کنترل دمای آب گرم مصرفی دمای داخل ساختمان با دامنه تلورانسهای محدودی کنترل شده و موجب تثبیت

نسبی آسایش حرارتی مصرف کنندگان شوفاژ می گردد. البته این خاصیت به طور موثرتر در شیرهای ترموستاتیک رادیاتور نیز وجود دارد.


2 Comments

لوله کشی مفتح 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

اکتبر 25, 2018 at 1:59 ب.ظ

[…] و سرویس و راه اندازی موتورخانه شوفاژ , پکیج دیواری , کولر آبی و گازی […]

تاسیساتی و لوله کشی اختیاریه | خدمات لوله کشی تهران 09129750376

اکتبر 19, 2019 at 11:03 ق.ظ

[…] , تعمیر و سرویس موتورخانه […]

Leave a Reply

تماس فوری