تعمیر کفی کولر آبی

تعمیر کفی کولر آبی

تعمیر کفی کولر آبی

کلیه خدمات ترمیم , تعویض و تعمیر کفی کولر آبی و سلولزی, ارایه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی سراسر تهران 09129750376-22537778

پوسیدگی کفی کولر و ایجاد سوراخ و روزنه های ریز و درشت باعث تخلیه آب کولر شده و به همین خاطر برای جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از کولر لازم است, هرچه زودتر کولرهایی که دچار چنین نشتی هایی شدند, آب بندی شوند. ضمن اینکه ریختن آب در سطح پشت بام میتواند صدمات و آسیب هایی برای عایق کاری و دیگر قسمت های کف ساختمان ایجاد کند.

کفی یا تشتک کولرهای آبی به این دلیل که همواره در معرض رطوبت بوده و رنگ آمیزی و عایق روی آنها پس از چند سال از بین میرود, به سرعت اکسید شده و سوراخ میشوند, به همین دلیل بهتر است, کف کولرهایی که در معرض زنگ زدگی وجود دارند, رنگ یا پوشش های مایع پلیمری و قیرمانند ریخته شده تا از زنگ زدگی و گسترش خوردگی جلوگیری شود.

اما برای کولرهایی که دچار سوراخ و زنگ زدگی شده , میتوان چند راهکار متفاوت انجام داد. تعمیر , تعویض و تعویض از راهکارهای رفع نشتی کفی کولر آبی هستند. البته برخی از این نشتی ها ممکن است مربوط به زیرآب کولر باشند و بایستی توسط سرویس کار کولر بررسی شود.

تعمیر کفی کولر آبی

نحوه ترمیم و تعمیر کفی کولر آبی

برای ترمیم کفی کولر آبی بسته به شرایط سوراخ و شکاف میتوان از 6 روش متفاوت استفاده کرد.

روش اول استفاده از قیر سرد است. این نوع قیرهای در فروشگاه های تاسیساتی و ابزارآلات قطعات کولر به فروش میرسند. این نوع تعمیر کفی کولر آبی با تمیز کردن کفی کولر شروع شده و سوراخ های پراکنده و ریز را پوشش میدهد. برای استفاده از این روش بایستی توسط یک قلموی نقاشی قیر را روی سطح کولر آغشته کرد و سپس تا 24 ساعت صبر کرد تا قیر خشک شود.

شیوه دوم استفاده از اسپری قیر سرد است که لایه نازکتری نسبت به روش اول ایجاد کرده و عمر نسبتا کمتری داشته اما بسیار راحت و ارزانتر است.

راهکار سوم استفاده از مواد عایق نانو یا پلیمری است که در دو مدل اسپری و مایع بسته بندی و به فروش میرسند.

شیوه بعدی استفاده از ایزوگام ساختمانی است. در این روش بایستی با استفاده از شعله سطح ایزوگام و کفی کولر داغ شده تا ایزوگام به کفی کولر بچسبند. این شیوه مطمین ترین و کارآمدترین شیوه برای ترمیم کفی کولرهایی است که پوسیدگی های زیاد و پراکنده ای داشته و طول عمر زیادی دارند. استفاده از ایزوگام خود چسب یا ایزوگام خودچسب نیز امکان پذیر است.

استفاده از چسب آکواریوم یا سیلیکون برای آب بندی کفی کولر نیز میتواند ایده خوبی باشد. اما با توجه به اینکه چسب آکواریوم نمیتواند سوراخ های خیلی بزرگ را پر کند, بایستی در کنار چسب از یک تکه ورق یا سیم برای حفظ یکپارچگی چسب در کف کولر استفاده شود. توری های فلزی نیز در این روش کاربرد دارند.

روش دیگر تعمیر کفی کولر آبی که معمولا برای یک یا دو سوراخ ریز به کار میرود, استفاده از پیچ مهره و واشر پلاستیکی برای بند آوردن سوراخ های کولر است. این روش ارزان برای شکاف های بزرگ کاربرد ندارد.

تعویض کفی کولر آبی

اما برخی از کفی کولر های آبی به قدر پوسیدگی دارند که اررش تعمیر نداشته و بایستی حتما کفی کولر تعویض شود. البته ممکن است تعمیر کفی کولر آبی برای یک فصل کار تعویض را به تعویق بیاندازد, اما به هرحال طول عمر چندانی ندارند.

در این روش ابتدا بایستی یک کفی کولر هم سایز کولر پیدا کنیم و سپس با باز کردن کفی کولر قدیمی , نوی آنرا جایگزین کنیم. برای تهیه و خرید کفی کولر بایستی اندازه گیری به دقت انجام شود.

برای تعویض بایستی کولر آبی از برزنت جدا شده و سیم کشی کولر آبی را به دقت باز کرده و سپس کولر را برعکس کرده و پس از تعویض مجددا نصب کنیم. از آنجا که کفی کولر به ستون های کولر پیچ شده است, به راحتی باز بازکردن و بستن کفی کولر نو میتوان این کار را انجام داد. البته به شرطی که ستون و مابقی قسمت های کولر سالم باشند. در صورت سالم نبودن قسمت های دیگر بهتر است , ستون های معیوب با کل بدنه کولر را عوض کنیم.

اجرت تعویض و تعمیر کفی کولر آبی

دستمزد ترمیم و تعمیر کفی کولر آبی بین 300 تا 400 هزار تومان و اجرت تعویض کفی کولر آبی به دلیل اینکه نیاز به دو نفر نیروی ماهر دارد, بین 700 تا 900 هزار تومان است. در صورتیکه محل نصب کولر پشت بام نبوده و در جای خطرناک و ارتفاع باشد بین 50 تا 70 درصد هزینه تعویض و تعمیر کولر آبی افزایش پیدا میکند. هزینه خرید کفی کولر نیز بین 700 تا 1 میلیون تومان است.

در صورت نیاز به تعویض, ترمیم و تعمیر کفی کولر آبی با تاسیسات شبانه روزی پایپ سرویس تماس بگیرید.


Leave a Reply

تماس فوری