آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

در این مقاله به آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید که یکی از کاربردی ترین فنون در لوله کشی آب و شوفاژ به حساب می آید , میپردازیم .

لوله اتصالات پلیمری به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند و شاید بتوان از لحاظ لوله های پرمصرف لوله کشی آب و شوفاژ را به دو نوع لوله کشی تک لایه پلی پروپلین و پنج لایه پکس تقسیم بندی نمود .  البته در کنار این نوع لوله اتصالات لوله های یو پی وی سی , پلی اتیلن و دیگر متریال دیگر نیز نام برد , اما به لحاظ مصرف چونکه این دو نوع با انواع دیگر خصوصا در داخل ساختمانها بسیار با استقبال روبرو شده اند , توضیحات را در این زمینه ادامه خواهیم داد .

در لوله کشی پنج لایه که طریقه اتصال بوسیله اتصالات کوپلی یا پرسی انجام میشود در مقاله آموزش لوله کشی نیوپایپ به طور تقصیلی به آن پرداخته شد . حال  در بخش آموزش لوله کشی ساختمان به لوله سفید به نحوه طراحی و اجرا لوله کشی اتویی به ذکر جزییاتی راجع به آن میپردازیم .

آموزش لوله کشی ساختمان با لوله سفید

جدول درجه حرارت اتو لوله کشی

به طور کلی جدول مشخصی برای تنظیم درجه حرارت اتو لوله کشی وجود نداشته و درجه حرارت اتو بستگی به نوع متریال استفاده شده و سایز لوله کشی دارد , اما بر حسب تجربه میتوان درجه حرارتهای فوق را برای لوله کشی در نظر گرفت .

درجه حرارت اتوهای لوله کشی روی 200 تا 300 درجه است و برای اغلب برندهای لوله اتصالات لوله 20 و 25 را با درجه 200 تا 220 درجه , لوله 32 و 40 را با درجه حرارت 220 تا 240 درجه و لوله 50 و 63 را با درجه 250 درجه به بالا اتو میکنند . درجات بالا نیز برای سایز 75 به بالا کاربرد دارد . استفاده از درجه زیاد اتو برای سایز پایین کیفیت لوله کشی را کاهش میدهد .

عمق جوش و مدت زمان جوش نیز از پارامترهایی هستند که در کیفیت جوش تاثیرگذار میباشند .


Leave a Reply

تماس فوری