قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام

قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام

قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام

بررسی علت بالای قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام و روشهای کاهش هزینه

تلفن خدمات لوله بازکنی تهران شبانه روزی : 09129750376-2253380

ابتدا بایستی گوشزد کنیم که با توجه به اینکه حرفه لوله بازکنی یک شغل همراه با آلودگیهای فراوان است, دستمزد نسبتا بالایی به زمان صرف شده داشته و اینکه بعضا شاهد قیمتهای چندین میلیون تومانی است, اولا به دلیل فوق و ثانیا به خاطر این است که خود دستگاه لوله بازکنی و ابزارآلات آن هم نسبتا گران قیمت بوده و مخارج استهلاک تجهیزات لوله بازکنی هم خیلی بالاست. البته تفاوت رنج قیمتی لوله بازکنی هم بسیار بالا بوده و بستگی به نوع گرفتگی, تجهیزات مورد استفاده و شدت گرفتگی از حدود 300 هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت است. در این زمینه استفاده از ابزار سه نظام لوله بازکنی در هنگام رفع گرفتگی است.

قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام

هزینه و قیمت لوله بازکنی با سه نظام

هزینه و  قیمت رفع گرفتگی با فنر سه نظام به این دلیل نسبتا بالاست که در این نوع لوله بازکنی از ابزاری استفاده میشود که قیمت زیادی داشته و معمولا در بازار خشابی به فروش میرسد . بسته های 3 و پنج تایی سه نظام لوله بازکنی باعث شده است که به غیر از دستمزد هر سه نظام لوله بازکنی رقمی حدود 200 تا 300 هزار تومان قیمت داشته باشد و بر این اساس اگر از سه ابزار سه نظام در یک فقره لوله بازکنی استفاده شود تقریبا فقط 700 تا 800 هزار تومان خود هزینه لوله بازکنی به سه نظام میشود که این مبلغ با جمع با اجرت چیزی حدود 1 تا میلیون تومان آب میخورد .

جهت دریافت خدمات لوله بازکنی و تعمیر توالت فرنگی با ما تماس بگیرید.

سه نظام لوله بازکنی چیست

سه نظام دستگاه لوله بازکنی قطعه ای است که به فنر لوله بازکنی متصل شده و موجب گرداندن فنر در کلیه جهت های چرخشی وضعی و انتقالی میشود. بدین شکل فنر به صورت نامنظم به تمامی سطح مقطع داخلی لوله فاضلاب ساییده شده و کار رسوب زدایی را در طول لوله کشی فاضلاب انجام میدهد. با این روش میتوان تا حد زیادی از گرفتگی های بعدی لوله فاضلاب اطمینان حاصل کرد, چرا که همراه رفع گرفتگی, عمل رسوب تراشی انجام میشود. این روش برای رفع گرفتگی استفاده میشود و برای در آوردن اشیا از توالت بایستی از ابزارهای دیگری استفاده کرد.

متریال سه نظام لوله بازکنی از قطعات فلزی مانند آلومنیوم , چدن و برنج بوده که به وسیله فنر به هم متصل شده  و نوع رایج آن سه پارچه میباشند. البته سه نظام لوله بازکنی دارای پره های مختلف و قیمت های گوناگونی بوده و از حدود 180 هزارتومان تا 350 هزار تومان در بازار موجود میباشد.

در واقع سه نظام لوله بازکنی یک ابزار تراش معلق  برای فنر است که با تنظیمات مخصوص کردن و حرکت گردشی متمایز از فنر به تمام اطراف استفاده کرده و موجب میشود که فنر به صورت تصادفی رسوبات موجود ته نشین شده  در کف لوله را تراش  داده  و پس از بازکردن آب به سوی چاه اصلی و اگو انتقال پیدا میکند .

علاوه بر توضیخات فوق درست است که هرچند فنر سه نظام لوله بازکنی تجهیزاتی حرفه ای برای لوله بازکنی و رسوب زدایی است , لیکن شوربختان بعضا موجب شده است که توسط بعضی از لوله بازکنها شیوه برای گران فروشی و گرفتن هزینه هایی بیش از عرف از مردم شود . این حقه از آنجایی رایج میشود که بعضا از طریق تماس های تلفنی با استعلام قیمت لوله بازکنی با هزینه هایی مثل 40 تا 80 هزار تومان روبرو میشوند و توقع دارند رفع گرفتگی با وجود آن همه سختی و آلودگی و بیماریزا بودن و تجهیزات با مبلغ کمی انجام پذیرد و به شکل پیش بینی شده در دام کسانی میفتند که مبالغ کمی را پیش از شروع کار  اعلام کرده و در حین انجام یا بعد از آن با ارقامی فضایی برای قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام مواجه میشوند .

حق مطلب این است که قیمت لوله بازکنی عادی در حالت عادی بین 300 تا 800 هزار تومان بوده و اکثر افرادی که در تور این نوع شیادان میفتند , به دنبال قیمت غیر واقعی و ارزان هستند , غافل از اینکه دام گسترده ای برای آنها مهیا شده است .

شکایت از لوله بازکنی

مشکل دیگری هم که این میان وجود دارد این است که اتحادیه و صنف و مرجع خاصی برای تعیین نرخ واقعی و تعیین قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام نیست و در واقع صنف لوله بازکنی تحت نظر اتحادیه و سندیکای آهنگران فعالیت میکند که این مساله باعث شده است که فعالیتهای این افراد چه برای شکایت و چه برای پیگیری حقوق لوله بازکنهای شاغل هیچ مرجعی وجود نداشته باشد.

مساله ای که در رابطه با شکایات لوله بازکنی پیش می آید, علاوه بر قیمت های فضایی بر مجریان, درخواست ها و توقعات نابجای مشتریان است, مثلا برخی افراد توقع دارند, یک لوله بازکنی با تجهیزات برای رفع گرفتگی توالت فرنگی یا ایرانی با 100 یا 200 هزار تومان اقدام به لوله بازکنی کند.

پس بهتر است قبل از اقدام به شکایت از قیمت لوله بازکنی با فنر سه نظام از چند نفر متخصص این کار سوال کرده و سپس به دنبال مراحل قانونی کار بروید.


2 Comments

ساحل

مارس 30, 2023 at 11:17 ق.ظ

سلام داخل چاه حمام ی شی افتاده بود و باعث شده بود اب ب کندی بره و‌جمع بشه یکنفر امد فنر زد تا چن وقت بهتر بود اما باز گرف نفر بعدی ک امد گف سه نظام میخاد حدود نیم ساعت طول کشید و مبلغ دو میلیون درخواست کرد .ایا هزینع درسته گف شش تا سه نظام شد . عید سال ۱۴۰۲

    admin

    آوریل 19, 2023 at 5:11 ب.ظ

    سلام , برای رفع گرفتگی بایستی شی ازداخل لوله فاضلاب خارج شود که هیچ ربطی به فنر و سه نظام لوله بازکنی نداشته و متاسفانه یک مقدار بیشتر از حد برای شما حساب شده است.

Leave a Reply

تماس فوری